شناسهٔ خبر: 155211 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

جزئیات خسارات سیل به بخش کشاورزی از زبان یک نماینده

محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس جزئیات میزان خسارت‌های سیل به بخش کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، جلال محمودزاده نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان خسارت‌های سیل به بخش‌های مختلف مانند صنایع، راه و... در حدود 50 هزار میلیارد تومان است، گفت: از این میزان در حدود 14 هزار میلیارد تومان بر اثر سیل به بخش کشاورزی آسیب وارد شده است.

وی با بیان اینکه بر اثر سیل اخیر به ترتیب بخش زراعت، باغات و زیر ساخت‌های کشاورزی بیشترین آسیب را دیده‌اند، افزود: سیل در حدود 3 هزار میلیارد تومان به صنایع کشت و صنعت درخوزستان آسیب زده و حدود 10 هزار هکتار از مزارع نیشکر کشت و صنعت دهخدا زیر آب بود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در همین راستا ادامه داد: بسیار از زیر ساخت‌ها مانند جاده‌های بین مزارع، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین شیلات بر اثر سیل آسیب دیده‌اند که نیاز به بازسازی دارند.

محمودزاده با تأکید بر اینکه بر اثر سیل تولید گندم یک میلیون تن کاهش می‌یابد، اضافه کرد: اما به دلیل بارش مناسب باران در استان‌هایی که دچار سیل نشده‌اند با افزایش تولید گندم مواجه هستیم  که کاهش تولید را جبران می‌کند و به همین دلیل با کمبود گندم مواجه نخواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: برای جبران خسارت کشاورزان و سایر بخش‌ها طرح 2 فوریتی تدوین شده و در حال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است که امیدواریم بتوانیم خسارت‌های وارد شده را با شیوه‌های مختلف جبران کنیم.