شناسهٔ خبر: 154823 - سرویس سیاست
منبع: قدس خبر

تحقق گام دوم انقلاب اسلامی و رونق تولید به همت جوانان است

حجت الاسلام و المسلمین جوکار در دیدار با جوانان و نخبگان شهرستان قدس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: زمینه سازی برای ظهور، اجرایی کردن بیانیه گام دوم، تلاش برای رونق تولید، برجسته تر شدن کالای ایرانی و پایدار شدن اقتصاد ایران اسلامی به همت جوانان بستگی دارد.

به گزارش "نماینده" به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع)، حجت الاسلام و المسلمین جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در دیدار با جمعی از جوانان و نخبگان و شعرای مطرح کشوری، اظهار داشت: سال جدید با بهار معنویت و بهار طبیعیت متقارن شد. ماه شعبان، ماه سرور و شادی اهل بیت(ع) است. حضرت علی اکبر(ع)، مظهر ادب، معرفت و الگوی ولایت مداری است.

وی با تأکید بر اهمیت دوران جوانی افزود: در قرآن کریم آیات بسیاری درباره جوانی آمده است، جوانانی که به عنوان الگو و اسوه مطرح شده اند. همچنین روایات بسیاری از شباهت خلقت و آفرینش و اخلاق و منطق حضرت علی اکبر(ع) به پیامبر اعظم(ص) آمده است. جوانان نیز برای الگوپذیری از حضرت علی اکبر(ع) باید از قرآن و اهل بیت(ع) الگو بگیرند و اخلاق قرآنی را بیاموزند. اخلاق قرآنی یعنی انس همراه با مودت، اطاعت، معنویت و فرمانپذیری با خدای متعال، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع).

امام جمعه ادامه داد: ویژگی های جوان قرآنی از دیدگان معصومین اینست که بتواند معنویت را با مادیت و دین را با دنیا در کنار هم قرار دهد. لذا جوان قرآنی تک بعدی نیست و در کنار انس با معنویت، اهل کار، نشاط، فعالیت و جدیت است و در موقعیت های خاص مانند امروز که دشمنان اسلام و انسانیت به صف ایستاده اند، فعالیت مضاعف دارد و با روحیه جهادی مانند جهاد حضرت علی اکبر(ع) به نیازهای روز خود و جامعه توجه می کنند.

وی خاطر نشان کرد: جوان قرآنی در کنار شناخت ولی خدا، دشمن خدا را هم می شناسد و یکی از نیازهای جامعه امروز، شناخت دشمن است. نمونه جوانان پیروی حضرت علی اکبر(ع) همان کسانی هستند که در چهار دهه انقلاب اسلامی با بصیرت، دشمن شناسی، آگاهی به زمان و مکان، وظیفه شناسی و عمل به موقع به وظیفه الگو شدند و جوانانی که امروز به عنوان مجاهدان فی سبیل الله از انقلاب اسلامی و ارزش های آن در عرصه های مختلف، صیانت و پاسداری می کنند. این جوان ها باعث افتخار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار گفت: شما جوان ها باعث افتخار و ارزشمند هستید و باید قدر این فرصت های بوجود آمده توسط انقلاب اسلامی را بدانید. حضور جوانان در کنار مسئولین در این جمع از برکات انقلاب اسلامی است.

وی در ارتباط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: بیانیه غرور آفرین و مسئولیت آفرین رهبری خطاب به ملت ایران و امید و چشم انداز بلند و روشن در این بیانیه که ایجاد تمدن نوین اسلامی و جهانی سازی انقلاب و ایجاد زمینه برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است با محوریت جوانان نوشته شده است. حضرت علی(ع) نیز فرموده اند که اصحاب مهدی(عج) جوان ها هستند. بنابراین زمینه سازی برای ظهور، اجرایی کردن بیانیه گام دوم، تلاش برای رونق تولید و برجسته تر شدن کالای ایرانی و پایدار شدن اقتصاد ایران اسلامی به همت جوانان بستگی دارد.

امام جمعه شهرستان قدس با یادآوری جهادگران در مناطق سیل زده بیان کرد: جوانانی هم در روزهایی که سیل زده به مناطقی از کشور خسارت ایجاد کرده بود، به همراه فرمانده منطقه به مردم سیل زده خدمت کردند و همچنان این کار ارزشمند را ادامه می دهند. ما نیز در اجرای طرح عزم ملی و همبستگی عمومی برای حرکت جهادی در بازسازی منطقه اعلام همکاری و همراهی می کنیم و توصیه می کنیم از همه ظرفیت های به ویژه جوانان استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین جوکار خطاب به جوانان و مسئولین تصریح کرد: جوانان در امور شهر و منطقه با ارائه پیشنهادات، برنامه ها، طرح ها، انتقادات وارد شوند تا مسئولین نیز در امور شهرستان از ظرفیت، دانش، نوآوری، نشاط، روحیه جوانی و جهادی جوانان کمک بگیرند. مقام معظم رهبری(مدظله) نیز فرمودند که نماز جمعه یک قرارگاه است بنابراین شما جوانان نیز در این قرارگاه حضور داشته و فعالیت کنید.