شناسهٔ خبر: 154772 - سرویس مجلس
منبع: مهر

۱۰۰ نماینده مجلس خواستار عزل «پوری حسینی» شدند

پوری حسینی ۱۰۰ نماینده مجلس با تذکری خطاب به رئیس جمهور نسبت به حمایت روحانی و جهانگیری از رئیس سازمان خصوصی سازی انتقاد کرده و خواستار عزل وی شدند.

به گزارش«نماینده» ، ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی تذکری خطاب به رئیس جمهور در اعتراض به عدم عزل رئیس متخلف سازمان خصوصی سازی را به امضا رساندند.

در این تذکر تاکید شده است: با وجود اینکه پرونده کیفری در خصوص این خیانت بزرگ سازمان خصوصی سازی در واگذاری‌ها تشکیل شده و آقای پورحسینی ممنوع‌الخروج شده است اما متأسفانه رئیس جمهور و آقای جهانگیری اجازه عزل وی را که می‌تواند در آشکار شدن بسیاری از تخلفات در این حوزه مؤثر واقع شود را نمی‌دهند.

متن کامل این تذکر به شرح زیر است:

با وجود تشکیل پرونده کیفری و ممنوع‌الخروج شدن آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی، علت ممانعت جنابعالی و آقای جهانگیری از عزل ایشان چیست؟

آقای رئیس‌جمهور متأسفانه بزرگترین فساد اقتصادی در دولت جنابعالی، تحت عنوان خصوصی‌سازی توسط آقایپوری‌حسینی، همراهان و حامیان ایشان صورت پذیرفته است و ده‌ها هزار میلیارد تومان اموال ملت در شرکت‌هایهپکو، هفت‌تپه، ماشین‌سازی تبریز، آلومینیوم المهدی، کشت و صنعت مغان و برخی شرکت‌های بزرگ در کرمانشاه و خراسان و … به غارت رفته است و انسان‌های متخلف و فاقد مالکیت در بسیاری از موارد با حمایت سازمان خصوصی، مالک این شرکت‌ها و اموال شده‌اند. با وجود اینکه پرونده کیفری در خصوص این خیانت بزرگ تشکیل شده و آقای پورحسینی ممنوع‌الخروج شده است اما متأسفانه جنابعالی و آقای جهانگیری اجازه عزل ایشان را که می‌تواند آشکار شدن بسیاری از تخلفات در این حوزه مؤثر واقع شود را نمی‌دهید، علت حمایت از غارت اموال ملت چیست؟