شناسهٔ خبر: 154765 - سرویس مجلس
منبع: مهر

طرح تقویت سپاه نهایی شد/فردا در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

محمد دهقان/2 طراح طرح تقویت سپاه در برابر آمریکا گفت: طرح تقویت سپاه نهایی شده و در صورت تصویب در جلسه کمیسیون امنیت ملی، فردا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده»  محمد دهقان، از تصویب نهایی طرح تقویت جایگاه سپاه در مقابل آمریکا در کمیته ویژه خبر داد و گفت: این طرح امروز بعدازظهر در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود و در صورتی که تصویب شود روز سه شنبه در دستورکار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در این طرح، دولت و نیروهای مسلح موظف شدند از طریق دیپلماسی فعال سیاسی و دفاعی در راستای برچیده شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه اقدام کنند تا در راستای تعطیلی پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه اقدام کنند.

عضو کمیته ویژه بررسی طرح مقابله با آمریکا تصریح کرد: طبق این قانون، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه تروریستی شناخته می‌شوند و وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح باید در راستای تعطیلی این پایگاه‌ها، دیپلماسی فعال سیاسی و دفاعی داشته باشند.

دهقان اظهار داشت: همچنین مقرر شد هر اقدامی که علیه سپاه از سوی نهادهای بین المللی یا افراد داخلی انجام شود، از طریق قانون اقدام متقابل پیگیری شود و دولت موظف به پیگیری این موضوع است.

وی با بیان اینکه اگر دولت‌های دیگر از تحریم‌های آمریکا علیه سپاه تبعیت کنند، دولت باید با این دولت‌ها طبق قانون اقدام متقابل عمل کند، گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی که در داخل کشور نیز از مصوبه آمریکا پیگیری کنند مرتکب جرم شده‌اند و باید طبق قانون مجازات اسلامی محاکمه شوند.