شناسهٔ خبر: 154689 - سرویس سیاست
منبع: فارس

جلیلی: حمایت آمریکا از تروریسم مبتنی بر مستندات است/ ملت ما نشان داده که آمریکا شکست‌پذیر است

سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: اینکه اکنون ارتش رژیم حاکم بر آمریکا را یک گروه تروریستی می‌دانیم فقط یک بحث نمادین نیست بلکه مردم منطقه و جهان به خوبی شاهد هستند آنچه که از سوی دولت آمریکا در این سال‌ها انجام شده، رفتارهای تروریستی است.

به گزارش«نماینده»، سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه تامین امنیت در سطح ملی برای مردم بسیار اهمیت دارد و از وظایف اصلی نظام‌ها و دولت هاست، افزود: تروریسم و ناامنی دو روی یک سکه هستند و نمی‌توان آن‌ها را از هم تفکیک کرد.

جلیلی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی در مقابله به مثل و قرار دادن ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: زمانی که بحث ترور یعنی ایجاد اخلال در امنیت یک ملت مطرح می‌شود نهادهای مسئول نسبت به چنین مقوله‌ای نمی‌توانند بی تفاوت باشند.

جلیلی با اشاره به وجود امنیت کامل در کشورمان افزود: این امنیت به راحتی به دست نیامده است و مردم ما توانمندی خود را در تامین امنیت نشان داده اند.

وی گفت: اینکه ۳۰ سال پس از جنگ تحمیلی کسی جرات نمی‌کند به مرزهای ما نزدیک شود ناشی از امنیت شکل گرفته در کشورمان است، بنابراین وظیفه همه ارکان نظام است تا در مباحث مربوط به امنیت به ویژه امنیت ملی، به موقع و صحیح، اقدام لازم را انجام دهند و بیانیه شورای عالی امنیت ملی در همین راستا بوده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: اینکه اکنون ارتش رژیم حاکم بر آمریکا را یک گروه تروریستی می‌دانیم فقط یک بحث نمادین نیست بلکه مردم منطقه و جهان به خوبی شاهد هستند آنچه که از سوی دولت آمریکا در این سال‌ها انجام شده، رفتارهای تروریستی است.

وی، بمباران هیروشیما، جنگ افروزی در ویتنام و حمایت از رژیم تروریستی صهیونیستی را از  اقدامات عملی تروریستی رژیم حاکم بر آمریکا برشمرد و گفت: در دهه‌های اخیر هم شاهد اقداماتی مشابه از جمله ایجاد داعش هستیم.

جلیلی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از نخستین قربانیان تروریسم بود، افزود: گروهک منافقین بیش از ۱۷ هزار نفر را ترور و شهید کرد ­و اکنون این گروهک مورد حمایت آن هاست.

وی با بیان اینکه حمایت آمریکا از تروریزم مبتنی بر مستندات است، گفت: باید در برابر چنین رژیمی برنامه جدی داشته باشیم تا آن بداند با نظام، دولت، مجلس و مردمی مواجه است که در دفاع از استقلال، آزادی و امنیت خود یکپارچه هستند و همبستگی جدی دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: مستبدان منطقه، متحدان آمریکا و بدترین ناقض حقوق بشر هستند، اما رئیس جمهور آمریکا با آن‌ها رقص شمشیر می‌کند و ابایی ندارد.

جلیلی گفت: کسی که خود در نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم و به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی متهم ردیف اول است، خود را مدعی نشان می‌دهد.

وی افزود: آن‌ها می‌خواهند تعریف خودشان از تروریسم را دیکته کنند.

جلیلی گفت: آمریکا می‌بیند ملتی پیدا شده است که تعریف واقعی و صحیح را از تروریسم، حقوق بشر، آزادی، دموکراسی و مردم سالاری ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به جنایات حقوق بشری رژیم صهیونیستی افزود: آمریکایی‌ها این رژیم را به عنوان نمونه موفق رژیم لیبرال دموکراسی در منطقه معرفی می‌کنند، اما کسانی را که در برابر آنان با دست خالی دفاع می‌کنند، تروریست معرفی می‌کنند و در یمن هم اینگونه است و جهانیان هم این دوگانگی‌ها را متوجه می‌شوند.

جلیلی گفت: آمریکا می‌خواهد با ترساندن دولت‌ها و ملت‌ها کار خود را پیش ببرد و اکنون ملتی پیدا شده است که نمی‌ترسد و این ملت با این کار، ایستادگی و پیشرفت کرده و او از این نگران است.

وی افزود: ملت ما پیشرفت کرده و الگو شده و نشان داده است که آمریکا شکست پذیر است.

جلیلی با اشاره به نتایج اشغال نظامی آمریکا در عراق و افغانستان و شکست محاسباتی آنان گفت: به گفته خود آنان، ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کردند، اما دستاوردی نداشته اند و با عجز، مجبور شدند در تیر ۸۷ با ما وارد گفتگو شوند و نامه‌هایی که حاکی از عجز آنان بود را به مقام معظم رهبری نوشتند.

وی افزود: آنان طعم شکست‌های پی در پی را در این ۴۰ سال چشیده اند به همین علت از ملت ما عصبانی هستند.

جلیلی در پاسخ به این پرسش که چرا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آماج کینه آمریکا قرار گرفته است؟ گفت: سپاه یک نهاد برخاسته از انقلاب است که این بستر را برای ملت فراهم می‌کند تا با اتکا به استعداد و توانمندی‌های خود بتواند اهدافش را محقق کند و بارزترین آن در دفاع مقدس بود.

وی افزود: آمریکا همه تلاش خود را کرد که از طریق عروسکی مثل صدام، انقلاب اسلامی را با چالش مواجه کند، اما موفق نشد، زیرا سپاه پاسداران بستری را برای مردم ایجاد کرد و آنان توانستند با همه توان از انقلاب و نظام، دفاع کنند و اکثر شهدای ما نام مبارک پاسدار را دارند.