شناسهٔ خبر: 154681 - سرویس سایر حوزه‌ها
منبع: قدس خبر

سفیران بین المللی سلامت، خدمات بهزیستی ایران را به جهان مخابره می کنند

بهزیستی رئیس انجمن مددکاری ایران در بازدید رییس و هیات بین‌المللی سفیران سلامت از مراکز خدماتی بهزیستی شهرستان قدس گفت: ایران تنها کشوری است که در کلانتری خود مددکار اجتماعی دارد و لازم است این فعالیت ها به دنیا مخابره شود.

به گزارش«نماینده»، سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران، هدف از حضور رییس و هیات بین‌المللی سفیران سلامت از مراکز خدماتی بهزیستی شهرستان قدس را آشنایی با خدمات حوزه مددکاری اجتماعی به صورت عام و خاص دانست و اظهار داشت: در دو سال اخیر گروه های مختلفی از خدمات مددکاری اجتماعی و بهزیستی بازدید کردند و هدف معرفی تجارب ما به کشورهای دیگر و در راستای آن تقابل همکاری ها در این حوزه است.
وی افزود: شهرستان قدس یکی از موفق ترین حوزه های انجمن مددکاری اجتماعی است و به همین دلیل شهرقدس را برای بازدید سفیران سلامت اجتماعی بین المللی انتخاب کردیم، زیرا حوزه های مختلف خصوصی و NGO های اجتماعی همکاری و هماهنگی های بین بخشی خوبی را انجام داده اند و در کنار آن پروژه های موفقی در شهر قدس انجام شده است.
موسوی افزود: بهزیستی شهر قدس در دو سال اخیر با فعالیت های خود در حوزه مددکاری اجتماعی این شرایط را فراهم کرده است تا میمهانان ما از کشورهای مختلف بتوانند برنامه ریزی های ایران را در این حوزه در کشورهای دیگر مطرح کنند، زیرا در ابتدا بازدید متعجب از فعالیت های ایران بودند، اما ما در مددکاری اجتماعی در دنیا می توانیم جایگاهی برای ارائه تجربیات داشته باشیم ‌که این امر مستلزم انتقال تجربیات ما و دیده شدن مراکز، فعالیت ها و تجربیاتی است که در این حوزه اتفاق می افتد و طبیعتاً مشاهده کردن از روند کارهای صورت گرفته بهتر از ارسال مکتوبات است.
دبیر کمیته مددکاری اجتماعی کشور خاطر نشان کرد: در سازمان بهزیستی ۴۳۰۰۰ مرکز ارائه‌ی خدمات وجود دارد که ۹۴درصد از این مراکز غیر دولتی هستند و بهزیستی بزرگترین سازمان است و بر حسب وظیفه هر اداره کار و فعالیت خود را انجام می دهد.  ما تنها کشور در دنیا هستیم که در کلانتری مددکار اجتماعی مستقر است اما متاسفانه فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام شده است به خوبی به دنیا مخابره نشده است.
وی ادامه داد: رشته مددکاری اجتماعی حدود ۶۲سال پیش در ایران تأسیس شده است و دومین نشست کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی، توسط انجمن مددکاری اجتماعی با همکاری همه سازمان ها و به ویژه سازمان بهزیستی کل کشور که همکار اصلی ما در این امر است در ایران برگزار می شود.
موسوی چلک تصریح کرد: حضور رییس انجمن بین المللی دانشگاه های مددکاری اجتماعی با هیات همراه بهترین سفیرانی هستند که می توانند فعالیت های ما را در سطح جهان مخابره کنند.