شناسهٔ خبر: 154626 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر:

تهران پایتخت نوروز جهان شود/آخرین اقدامات برای مسجد کنار تئاتر شهر

برج میلاد-تهران رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به اینکه تهران ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت نوروز را میان ۱۴ کشور دنیا دارد، گفت: برخی معابر شماره گذاری شده و رویکرد کلان تبدیل شدن به قانون برای ۷ هزار معبر تهران نیاز است و قانونی مصوب در این زمینه نداریم و نیاز به مطالعه جدی دارد.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد حق شناس در نشست خبری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: امسال کشور و استان‌های زیادی درگیر سیل شد و موضوع نوروزگاه‌ها را تحت تاثیر قرار داد. البته کل مناطق دستاورد خوبی در زمینه برنامه‌های نوروزی داشتند و می‌توان تهران را پایتخت نوروز میان ۱۴ کشور اعلام کرد.

وی افزود: موافقیم به سمت شماره گذراری خیابان‌ها و معابر تهران رویم. برخی معابر شماره گذاری شده و رویکرد کلان تبدیل شدن به قانون برای ۷ هزار معبر تهران نیاز است و قانونی مصوب در این زمینه نداریم و نیاز به مطالعه جدی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر خاطرنشان کرد:در مورد تئاتر شهر که نماد بسیار مهم تاریخی و فرهنگی تهران است و شهرت جهانی دارد تلاتش داریم حفاظت لازم و توجه باشد. قرار شد مسجد کنار آن اقدامات فرهنگی،مذهبی و هنری باشد البته شهرداری پیشنهاد مشخصی نداده و بازساخت آن تا ۹۹ درصد انجام گرفته است.