شناسهٔ خبر: 154482 - سرویس مجلس
منبع: فارس

روایت نماینده پلدختر از وضعیت بحرانی سیل در این شهرستان

حمیدرضا کاظمی2 نماینده مردم پلدختر در مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستوری برای نجات جان محاصره‌شدگان در سیل پلدختر صادر کند، گفت: همه راه‌های ارتباطی در حوزه انتخابیه اینجانب اعم از پل، راه، مخابرات و ... قطع است و امکان کمک‌رسانی به مردم فراهم نشده و مردم محاصره‌شده در سیل برای نجات خود به پشت‌بام‌ها پناه برده‌اند.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سیلاب‌های اخیر در شهرستان پلدختر گفت: تعدادی از مردم در پلدختر و حوزه انتخابیه اینجانب در محاصره سیل هستند و به پشت‌بام‌های منازل خود پناه برده‌اند و با توجه به اینکه بارندگی شدید است و شرایط مساعد نیست، بالگرد هم نمی‌تواند برای نجات جان مردم به منطقه بیاید. 

وی با بیان اینکه این وضعیت بسیار بحرانی است، افزود: تمام زیرساخت‌های شهر اعم از راه، پل، مخابرات، گاز، آب و برق به طور کامل قطع است و بخشی از شهر و روستاها به زیر آب رفته است. 

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود ۲۰ روستا در محاصره سیل قرار دارند و در این روستاها آب به خانه‌های مردم رفته و ارتباط حدود ۱۰۰ روستا قطع شده و ارتباطی با مسیرهای اصلی ندارند. 

کاظمی خاطرنشان کرد: من درخواست کردم که شخص رئیس‌جمهور دستوری برای نجات جان محاصره شدگان در سیل صادر کند تا با قایق یا بالگرد و یا شیوه دیگری اقدام لازم صورت گیرد.

وی افزود: راه‌های ارتباطی باید هر چه سریع‌تر برقرار شود تا کمک‌رسانی به مردم انجام شود. در حال حاضر هیچ کمک‌رسانی به منطقه انجام نمی‌شود چرا که راه‌های ارتباطی به طور کل قطع است. 

وی اظهار داشت: هیچ راه ارتباطی وجود ندارد که کمک‌رسانی انجام شود و کاری هم از دست هلال احمر برنمی‌آید. 

کاظمی در پایان با بیان اینکه بخشی از شهرستان‌های پلدختر و معمولان و تمامی روستاهای حاشیه‌ای رودخانه کشکان در محاصره سیل قرار دارد، خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران کشور و شخص رئیس‌جمهور امکاناتی را بسیج کنند تا جان مردم را نجات دهند و به مردم کمک برسانند تا وضع از این بدتر نشود.