شناسهٔ خبر: 154371 - سرویس مجلس
منبع: فارس

فولادگر مطرح کرد

رونق تولید در گرو اصلاح فضای کسب و کار/ لزوم کنترل عوامل تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید باید رنگ واقعیت به خود بگیرد و نباید در این راه به بیانیه و همایش بسنده کرد بلکه باید فضای کسب‌ و کار را مهیا ساخت و تورم و عوامل تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری را کنترل کرد.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص نام‌گذاری سال 98 با شعار «رونق تولید» اظهار کرد: سال 97 با توجه به اینکه سال حمایت از کالای ایرانی بود، اقدامات خوبی در مجلس شروع شد و در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، جلسات متعددی با 6 وزارتخانه برگزار شد و راه‌های حمایت از تولید ملی در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کمیسیون همچنین اقدامات نظارتی خود را با ارائه گزارشی در خصوص نحوه اجرای قانون استفاده حداکثری از توان داخل ادامه داد و به دنبال آن، قانون مذکور نیز مورد اصلاح قرار گرفت و فصلی تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی به اصلاحیه این قانون اضافه شد.

وی همچنین تصریح کرد: در سال گذشته، بازدیدها و جلسات متعددی در خصوص حمایت از کالای ایرانی انجام شد و کمیسیون‌های دیگر مجلس نیز به نحوی در این موضوع کمک کردند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: اتفاقی که در سال 97 افتاد این بود که با توجه به تشدید تحریم‌ها و اثرگذاری آن بر نوسانات ارزی، به هم ریختگی‌هایی در سطح اقتصاد به وجود آمد و بی تدبیری‌هایی که در مدیریت ارزی صورت گرفت، باعث شد تا تولید ملی و معیشت مردم مستقیماً از این به هم ریختگی تأثیر بپذیرد.

فولادگر اذعان کرد: این حوادثی که در سال 97 اتفاق افتاد باعث شد تا شعار بسیار مهم و تأثیرگذار مقام معظم رهبری کاملاً محقق شود، اگر چه در همین شرایط نیز فعالیت‌های بسیار خوبی در بین مردم و بخش خصوصی در این رابطه انجام گرفت.

وی یادآور شد: بحث تولید ملی و حمایت از آن همچنان جای کار دارد و قانونی که اصلاح شده نیز در مرحله رفع ایرادات شورای نگهبان است و به زودی به صورت قانون ابلاغ خواهد شد و در بحث قانون گذاری و نظارتی، اقدامات مجلس تداوم خواهد داشت.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی همچنین افزود: دولت هم باید از تمام قوای خود برای حمایت از تولید استفاده کند و بحث ما این است که در درجه اول، به حمایت از تولید ملی اولویت داده شود چون همه دیدگاه‌های اقتصادی، حمایت از تولید ملی را به عنوان راهکار رونق اقتصادی قلمداد می‌کنند.

فولادگر با تأکید بر اینکه رفع موانع کسب و کار، عامل مهم رونق تولید ملی است اظهار کرد: حمایت از تولید ملی باید رنگ واقعیت به خود بگیرد و نباید در این راه به بیانیه و همایش بسنده کرد بلکه باید فضای کسب‌ و کار را مهیا ساخت و تورم و عوامل تأثیرگذار بر سرمایه‌گذاری را کنترل کرد.