شناسهٔ خبر: 154354 - سرویس جامعه
منبع: مهر

فرمانده نیروی انتظامی خبر داد؛

کاهش ۵۰ درصدی سوانح چهارشنبه سوری

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی سوانح و حوادث در چهارشنبه آخر سال گفت: تأمین امنیت ، آرامش و آسایش مردم اولویت دارترین راهبرد پلیس در سال ۹۸ است.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین اشتری در حاشیه رزمایش نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت حضرت امیر المومنین علی (ع) و فرارسیدن بهار طبیعت اظهار داشت: قرارگاه نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه سال جاری فعال و تا پایان ۱۷ فروردین ۹۸ فعال خواهد بود.

وی با اشاره به آماده باش نیروی‌های پلیس برای خدمات دهی به مردم افزود: همکارانم در اقصی نقاط کشور اعم از مرزهای خاکی، آبی تا جاده‌ها، محورهای مواصلاتی و همچنین در جای جای شهرها و روستاها حضور

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در این ایام بیش از ۲۰۰ هزار نفر از همکارانم برای انجام مأموریت بزرگ تأمین نظم و امنیت در آماده باش هستند. همچنین بیش از ۳۵ هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی و جاده‌ها فعالانه ایفای نقش می‌کنند.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: برای تأمین نظم و امنیت در این ایام علاوه بر فعالیت متداول مراکز انتظامی و کلانتری‌ها، ایستگاه‌های ثابت و سیار پلیس در محلات مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس تهران بزرگ عنوان کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز برای ایام نوروز تمهیدات ویژه ای پیش بینی و اندیشه کرده است و با برنامه ریزی خوبی که صورت گرفته، پلیس در تمام محلات حضور دارد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به موضوعات چهارشنبه آخر سال (شب گذشته) اشاره و بیان کرد: جا دارد از همکاری مردم عزیز به ویژه جوانان با نیروی انتظامی تشکر کنم، چراکه ما در چهارشنبه آخر سال امسال شاهد حوادث و سوانح کمتری بودیم.

وی یادآور شد: به طور میانگین میزان سوانح و حوادث در چهارشنبه اخر سال امسال ۵۰ درصد کاهش داشته است، البته در برخی از شهرها نیز این میزان کاهش حدود ۸۰ درصد بوده است.

سردار اشتری تأکید کرد: همکارانم برای تأمین امنیت در ایام نوروز و روزهای پایانی سال، از یک ماه گذشته تا کنون با اقدامات پیشگیرانه و پیش دستانه و حضور پر رنگ در تمام نقاط و معابر ایفای نقش کردند.

وی در پاسخ به سوالی درباره رفتار پلیس با رانندگان پرخطر اظهار داشت: به رانندگان عزیز توصیه می‌کنم حتماً با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و جدا از سرعت و سبقت غیر مجاز و یا حرکات و تخلفات پر خطر و حادثه ساز پرهیز کنند.

وی اظافه کرد: خواب آلودگی یکی از علل وقوع تصادفات می‌باشد و حتماً رانندگان پس از هر دو ساعت یکبار، به میزان ۱۵ دقیقه استراحت کننند.

سردار اشتری تأکید کرد: قطعاً با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز و پر خطر شود، برخورد می‌کنیم وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه اولویت پلیس در سال ۹۸ چیست؟ گفت: تأمین امنیت آرامش و آسایش مردم اولویت دار ترین راهبرد نیروی انتظامی است.