شناسهٔ خبر: 154338 - سرویس سیاست
منبع: مهر

ظریف: سفرم به قم ربطی به FATF ندارد/ ارائه گزارش سفر روحانی به عراق

ظریف/2 وزیر امور خارجه ایران، سفر روحانی به عراق را موفقیت‌آمیز و ارزشمند دانست و گفت: برای ارائه گزارش این سفر به مراجع تقلید به قم آمدم و دیدار من ارتباطی با FATF ندارد.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد ظریف پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار با حجت‌الاسلام سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در ایران در جمع خبرنگاران سفر اخیر رئیس جمهور به عراق را سفر موفقیت آمیز و ارزشمند اعلام کرد.

وی گفت: در این سفر گره‌های بسیاری که بین روابط ایران و عراق بود گشوده شد و بنده امروز به قم آمدم تا دستاوردهای این سفر را خدمت مراجع عظام و علمای محترم بیان کنم.

وزیر امور خارجه ایران صدور ویزای رایگان، اتصال راه آهن شلمچه به بصره و لایروبی اروند رود را از جمله دستاوردهای این سفر مهم برشمرد.

وی افزود: حدود ۳۱ سال بود که به دنبال لایروبی اروند بودیم که خوشبختانه به نتیجه رسید و به زودی اقدامات در این زمینه انجام می‌شود.

ظریف بیان کرد: سفر من به قم برای ارائه گزارش سفر رئیس جمهور به عراق و گزارش آخرین تحولات سیاسی و دیپلماسی است و به موضوع FATF مربوط نمی‌شود.

وی تصریح کرد: دو کنوانسیون از FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و اعضای مجمع بر اساس مصالح کشور در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

گفتنی است دیدار با مراجع تقلید، زیارت حرم حضرت معصومه (س) و شرکت در شورای اداری استان قم از برنامه سفر وزیر امور خارجه به قم است.