شناسهٔ خبر: 154313 - سرویس مجلس
منبع: مهر

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مجدداً به کمیسیون شوراها ارجاع شد

کمیسیون شوراها نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع مجدد موادی از طرح استانی شدن انتخابات در خصوص نقش احزاب و تشکل‌ها در انتخابات مجلس موافقت کردند.

به گزارش «نماینده»  ، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که جهت اصلاح به کمیسیون امور داخلی و شوراها ارجاع شده بود، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ این مواد در خصوص نقش احزاب و جبهه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین نظارت بر منابع مالی نامزدها بود.

نمایندگان انتقادات جدی به این مواد داشتند و معتقد بودند با حزبی کردن انتخابات به این شکل، فضای انتخابات سیاسی شده و منافع ملت تأمین نمی‌شود.

پس از مخالفت و موافقت‌های فراوان، بالاخره علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد تا این مواد مجدداً به کمیسیون امور داخلی و شوراها ارجاع شود تا به نوعی با انتخابات تناسبی منطبق شود.

نمایندگان با ۱۳۱ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در مجلس، با ارجاع مجدد این مواد به کمیسیون شوراها موافقت کردند.

به گزارش مهر، پیش از این کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاران اعلام کرد که شورای نگهبان با برگزاری انتخابات به صورت تناسبی موافق است.