شناسهٔ خبر: 154285 - سرویس پارلمان شهری
منبع: مهر

موضوع مترو، یک مسئله حاکمیتی است/ منطقه ۲۲ به مترو وصل می شود

حناچی شهردار تهران با اشاره به اینکه موضوع مترو، یک موضوع حاکمیتی است، از اتصال منطقه ۲۲ به خطوط مترو خبر داد.

به گزارش «نماینده»، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بهره برداری از ۷.۵ کیلومتر از خط ۷ مترو با اشاره به روز شهردار گفت: در این روز یاد و خاطره رزمندگان عزیز و شهید باکری را گرامی می‌داریم.

وی از تمامی تلاشگرانی که خط مترو را با استانداردهای قابل قبول به نتیجه رساندند تشکر کرد و گفت: در دوره‌های مدیریت شهری مختلفی برای به سرانجام رساندن این پروژه عظیم زحمات زیادی کشیده شده تا این سرمایه گذاری عظیم انجام شود و این زیرساخت‌ها به وجود آید.

وی تاکید کرد: هدف گذاری ما در مترو از ۲.۵ میلیون مسافر به ۷ میلیون مسافر در روز است که با تکمیل ظرفیت خطوط مترو و واگن‌ها می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم. در حال حاضر خطوط متروی تهران ۲ هزار واگن کم دارد.

شهردار تهران با اشاره به تکمیل سیگنالینگ خط ۷ مترو گفت: اهمیت سیگنالینگ تا آنجاست که در حادثه قطار سمنان بی توجهی به سیگنالینگ باعث چنین اتفاقی شد. بنابراین حساسیت ویژه‌ای در این حوزه داشتیم.

حناچی متروی تهران را موضوعی حاکمیتی دانست که باید سرمایه گذاری مناسبی برای آن انجام شود و گفت در متروهای دنیا خطی دایره‌ای که خطوط را به هم متصل می‌کند وجود دارد که با تکمیل خط ۶ و ۷ مترو چنین اتفاقی برای متروی تهران نیز رخ داده و همه خطوط به هم متصل می‌شود و امیدواریم تمامی سفرهای روی زمین در این مسیر به زیر زمین منتقل شود.

وی با اشاره به نصب تجهیزات مترو توسط مهندسان داخلی گفت: تجهیزات سیگنالینگ این خط در زمان پسابرجامخریداری شده اما نصب تجهیزات در زمان نوسانات اخیر بوده و شرکت‌های فروشنده نصب این تجهیزات را بر عهده نگرفته‌اند و ما این تجهیزات را توسط مهندسان خود نصب کرده که جای تقدیر دارد.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد تهدیدهای ظالمانه را به فرصت تبدیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به کاهش آلودگی هوای تهران در پاییز و زمستان امسال گفت: درست است که نزولات جوی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته اما در مقایسه نقطه به نقطه ترافیک در ساعات پیک به این نتیجه رسیدیم به جز بارندگی، کنترل معاینه فنی و هماهنگی بیشتر پلیس و شهرداری در کاهش روزهای آلوده شهر تهران تأثیرگذار بوده است.

حناچی با اشاره به اظهارات یکی از کارشناسان سازمان ملل در خطوط روزهای آلوده هوا در پایتخت گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، سال گذشته ۱۵ روز در تهران تعطیلات ناشی از آلودگی هوا وجود داشت. هرچند که ما این روزها را تعطیل نکردیم اما امسال بر اساس همان استانداردها هیچ روزی به شاخص تعطیلی نرسیده بود.

شهردار تهران همچنین با اشاره به تکمیل خطوط مترو در شهر تهران گفت: منطقه ۲۲ در طراحی‌های جدید خطوط به شبکه مترو وصل می‌شود و معتقدیم مترو عادلانه‌ترین روش برای عدالت محوری است.

وی با اشاره به ارتباط حوزه شهرسازی و ترافیک گفت: در ایران در دانشگاه‌ها این دو تخصص به طور جداگانه تدریس می‌شود در حالی که در کشورهای پیشرفته دپارتمان‌های مشترکی برای تدریس این دو تخصص ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع مترو، موضوع حاکمیتی است، از دولت درخواست کرد در زمانی که به دلیل تحریم‌ها امکان استفاده از فاینانس وجود ندارد، توجه ویژه‌ای به موضوع مترو شود.