شناسهٔ خبر: 154269 - سرویس سیاست
منبع: قدس خبر

همه مسئولان باید در حفظ کیان نظام اسلامی و رهبری تلاش کنند

فرماندار قدس در جلسه شورای اداری گفت: در بخش مدیریت امور باید مسئولیت پذیر باشیم و فقط به دادن شعار اکتفا نکنیم و در حفظ کیان جایگاه رهبری باید دفاع کرده و خواسته های مردمی را مدیریت کنیم.

به گزارش «نماینده» علی اصغر ناصر بخت، فرماندار قدس، با اشاره به اهمیت انسجام و همبستگی میان مردم و مسئولین در جلسه شورای اداری شهرستان، اظهار داشت: سال ۹۸ را با تدبیر مسئولان پیش خواهیم برد. در سال ۹۷ بحران های ایجاد شده در کشور را سپری کردیم و اتفاقاتی هم در منطقه رخ داد مانند محو داعش در عراق و سوریه، صادرات مواد غیر نفتی از حیث حجم و ارزش در واردات تنزل پیدا کرد، بنیه دفاعی کشور تقویت شد و دو رخداد مهم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و ۲۲ بهمن را در عرصه دین و دفاع از انقلاب شاهد بودیم.
وی بیان کرد: در سال ۹۷، خروج غیر اخلاقی آمریکا از برجام را صورت گرفت، ظهور و بروز بحران های اقتصادی را در این مبحث تجربه کردیم و اقدامات تروریستی در مناطق مرزی کشور را که اتفاقات تلخ سال بود و منجر به شهادت هموطنانمان شد را شاهد بودیم. و محدودیت ها و نوسانات ارزی را تجربه کردیم و اقتصاد ما مورد هدف قرار دادند تا امنیت کشور را مختل کنند. و اختلال در امر واردات و صادرات از طریق تهدیدات کشتی رانی و آب های بین المللی به وجود آمد. این ها اتفاقاتی بود که پیش آمد و باید خود را برای موقعیت های سخت و پیچیده تر آماده کنیم.

ناصر بخت افزود: مدیران تامین کننده امنیت باید در شهرستان فعالیت ها و برنامه ریزی های خود را در جهت رفع موانع انجام دهند و با تدابیر اندیشیده شده در شهرستان قدس خوشبختانه تعطیلی شرکت های صنعتی را نداشتیم.
وی بیان کرد: تلاش آمریکا بر ایجاد شکاف و عدم انسجام میان سه قوه است اما با تیزهوشی و درایت رهبری این موضوع به مرحله بحرانی نرسیده است. آنچه که نهاد حاکمیتی به آن باید توجه کند، جلوگیری از ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت و حفظ انسجام است و در وهله بعدی اتحاد و یگانگی باید بین مردم و مردم بیشتر شود.

فرماندار قدس گفت: حفظ انسجام داخلی را باید در رأس امور قرار دهیم و در این شهرستان مسئولین و مردم همه با همدیگر در یک مسیر واحد حرکت می کنند و با عزم و اراده خود در حل مشکلات مردم پیش می روند.
وی با اشاره به مطالبه گری مردم گفت: مطالبات قشری اقتصاد پایه است، مانند کارگران مختلف مشاغل، فرهنگیان و رانندگان  همگی مطالبات آنها پایه اقتصادی دارد و یا پایه آن مربوط به مسایل مردم است. در بخش مدیریت امور باید مسئولیت پذیر باشیم و فقط به دادن شعار اکتفا نکنیم و باید در حفظ کیان جایگاه رهبری دفاع کنیم و خواسته های مردمی را مدیریت کنیم و اجازه حاد شدن مشکلی را ندهیم. به جای اینکه مسایل و اشتباهات را به گردن همدیگر بیاندازیم عواقب کارهایی را که انجام داده ایم را بپذیریم.

ناصر بخت ادامه داد: سال ۹۸ سال سختی نیست اگر مدیران توانایی و لیاقت و شایستگی کاری را که بر عهده دارند را به خوبی بتوانند مدیریت کنند و از جریانات و مسائلی که عواقب آن معلوم است، دوری کنند.
فرماندار قدس با اشاره به خواسته رهبری، تاکید کرد: سال ۹۸، سال پاسخگویی به مطالبات مردم از جانب مسئولین باید باشد. این موضوع در شورای تأمین نیز به عنوان خط قرمزی مطرح شده که در مرحله اول اهتمام جدی با کارشکنی های که در ارتباط با مردم ایجاد می‌شود را داشته باشیم تا بتوانیم رضایت مردم را در راس امور قرار دهیم.
وی ادامه داد: بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب که بسیاری از مدیران اجرایی از نسل انقلاب هستند باید با بصیرت و جدید امورات مردمی را پی گیری کنند. خط قرمز دیگری که در شورای تأمین مورد توجه است، صدور اسناد مالکیت و مسئله وقف و تبدیل به احسن کردن آن است که مقام معظم رهبری(مدظله )در این مورد تذکراتی داشتند، که باید به صورت جدی در سال جدید انجام شود و محور اصلی ما در سال پیش رو خواهد بود.
ناصر بخت ادامه داد: در سال ۹۸، مسئله بافت فرسوده است که شهردار در هفته آینده گزارشی در این امر ارائه خواهد کرد. در بحث آموزش نیز آشنایی مردم با حقوق خود وظیفه اصلی که آموزش و پرورش در زمینه آموزش کارکنان و مردم اقداماتی در نظر گرفته اند.

ناصربخت با اشاره به حوزه بهداشت و درمان افزود: اعتبارات بیمارستان شهرستان قدس تامین شده است و در نیمه سال ۹۸ شاهد بهره برداری آن خواهیم بود. فرمانداری در این زمینه مسئول انشعابات آب، برق، گازو مخابرات بوده و معاونت عمرانی پیگیر این موضوع را پیگیری می کند.
وی به حوادث چهارشنبه آخر سال اشاره داشت و تأکید کرد: دستگاه های اجرایی مسئله حفاظت و امنیت در چهارشنبه آخر سال را جدی بگیرند.

ناصر بخت با اشاره به پیشگیری از احتمال وقوع برخی اقدامات نادرست در تعطیلات نوروزی گفت: به تعطیلات نوروزی و امور مردم باید توجه شود. موضوع برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز، حوادث غیر مترقبه، تنظیم بازار شب عید، استمرار تهیه ارزاق مورد نیاز شهروندان و بحث تسهیلات سفر نوروزی توسط کمیته های تشکیل شده به نحو احسن انجام شود.

فرماندار قدس در ارتباط با انتخابات سال ۹۸، تصریح کرد: انتخابات سال ۹۸ را باید به عنوان فرصتی در جهت اهداف نظام اسلامی مورد توجه قرار دهیم و از امکانات دولتی، جانب داری آشکار از کاندیداها و مسائل حاشیه ای دیگر دقت بسیار داشته باشیم تا انسجام مردمی حفظ شود.