شناسهٔ خبر: 154267 - سرویس پارلمان شهری
منبع: ایسنا

مترو به "میدان صنعت" رسید / افتتاح ۳ ایستگاه مترو در روز شنبه

مترو مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح ۷.۵ کیلومتر از خط هفت مترو در روز شنبه خبر داد.

به گزارش «نماینده»،  علی امام با اعلام خبر افتتاح ۷.۵ کیلومتر از خط هفت مترو و افتتاح ۹ کیلومتر از خط شش مترو، اظهار کرد: همان‌طور که مردم تهران می‌دانند در تیرماه بخشی از خط هفت از ایستگاه مهدیه تا نواب را به طول شش کیلومتر با پنج ایستگاه افتتاح کردیم.

وی با بیان این‌که در روز شنبه (۲۵ اسفندماه) نیز ۷.۵  کیلومتر از خط هفت مترو از ایستگاه نواب تا میدان صنعت افتتاح می‌شود، گفت: همچنین ایستگاه تربیت مدرس که ایستگاه میانی نواب تا صنعت است مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مترو با بیان این‌که در تیرماه بخشی از خط هفت افتتاح شد اما ایستگاه میانی هلال‌احمر به دلیل عدم تجهیز افتتاح نشد، ادامه داد:  حالا در روز شنبه ایستگاه میانی هلال احمر که بین مهدیه و نواب است نیز مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

امام با رد برخی شایعه‌ها مبنی بر این‌که هنوز خط هفت ایمن‌سازی نشده است، بیان کرد: ما به سلامت مردم و مسافران‌مان متعهد هستیم و برای افتتاح پروژه‌های مترو حتما ایمنی را مدنظر قرار می‌دهیم و معتقد هستیم هرچند ممکن است همچون سنوات گذشته ایستگاه‌ها نواقصی داشته باشند، اما حتما استانداردهای ایمنی رعایت شده است.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات خط هفت نبود هواکش بود، ادامه داد: در این ۷.۵ کیلومتری که روز شنبه افتتاح می‌کنیم تهویه با مدل‌سازی شرایط عادی و بحرانی تامین شده است و هواسازهای لازم را راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مترو در مورد سرانجام خط شش نیز با بیان این‌که ۹ کیلومتر خط شش از ایستگاه دولت‌آباد تا میدان شهدا با سه ایستگاه بعثت، شهدا و دولت‌آباد برای روز شنبه آماده افتتاح بود، اضافه کرد: برای افتتاح خط شش از رییس جمهور دعوت رسمی کرده‌ایم و از آنجایی که هفته آینده رییس جمهور در سفر استانی است نتوانستیم از حضورشان در مراسم بهره‌ ببریم و به نظر می‌رسد که بتوانیم در فروردین‌ماه این ۹ کیلومتر را توسط رییس جمهور به بهره‌برداری برسانیم و منتظر اعلام زمان از سوی دفتر رییس جمهور هستیم.