شناسهٔ خبر: 154254 - سرویس مجلس
منبع: قدس خبر

محمودی شاه‌نشین:

پروژه های اجرایی سال ۹۷ شهرستان قدس، متمایز است

محمودی شاه نشین

به گزارش "نماینده" محمد محمودی شاه نشین، نماینده مردم حوزه قدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان قدس، اظهار داشت: در سالی ۹۷ با وجود تحریم‌ها و گرفتاری هایی که در کشور وجود داشت، شهرستان قدس از بعد عمرانی با توجه به کاهش ۱۰ درصدی بودجه و نقدینگی نسبتاً کمتر، پروژه های قابل توجهی اجرا شد که می توان به افتتاح تقاطع غیر همسطح در ابتدای سال ۹۷ که با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی بعد از حدود ۹ سال و اتصال بزرگراه حکیم به قدس و قطع شدن گذر از راه آهن اشاره کرد که این پروژه در خرداد ماه ۹۸ به اتمام می رسد.
وی گفت: همچنین با تلاش های صورت گرفته از سوی شهرداری و شورای شهر سالن فرهنگ و هنر که جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰نفر را در خود جای می دهد و در غرب استان نمونه ندارد، به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: تعریض جاده چیتگر و زیرگذر که هیچ اعتباری در بودجه سال به آن اختصاص داده نشده بود، از بخش صرفه جویی هایی که در بخش های دیگر صورت گرفت، مدیر کل استان تهران تعرفه آن را فراهم کردند و این پروژه نیز راه‌اندازی شد.
محمودی افزود: در بخش اورژانس ما توانستیم چند دستگاه آمبولانس خریداری کنیم و سعی داریم تا پایان سال به ۷ دستگاه ارتقا دهیم، که یک جهشی در اورژانس منطقه محسوب می شود.
وی بیان کرد: در زمینه عملکرد دستگاه های حمایتی از اقشار ضعیف، از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی( ره) تحول خوبی در این حوزه اتفاق افتاد. برای اولین بار خانواده های تحت پوشش زیادی در این بخش در نوبت دریافت خدمات حمایتی بودند که توانستیم این عزیزان را تحت پوشش قرار دهیم.
محمودی شاه نشین ادامه داد: در بخش خدمات شهری، شهرداری موفق به کسب رتبه برتر در هتلینگ شهری، پیاده روها و معابر، جمع آوری پسماندهای شهری، فضای سبز مناسب و ایجاد پارک ها و رتبه دوم استانی را کسب کند و برای اولین بار از محل ارزش افزوده ای که جمع اعتبارات مبلغی بالغ بر ۱۱۰میلیون تومان بوده است را صرف انجام این فعالیت ها اختصاص دادند.
نماینده شهرقدس در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: در بخش دستگاه قضا، تحول جهشی ایجاد شد و نوع اطلاع رسانی و تامین امنیت، و نگاهی که به حل مشکلات شهروندان ایجاد شد قابل قدردانی است.
محمودی افزود: در بخش راه‌اندازی مراکز ورزشی و رفاهی از سوی سپاه اقدامات موثری ایجاد شد. یکی از برنامه های ارزشمندی که در سطح شهر انجام گرفت تجلیل از قهرمانان ورزشی بود. دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس علیرغم همه مشکلاتی که در دانشگاه های آزاد مناطق دیگر وجود دارد، توانست با درایت به سوی توسعه ادامه دهد و دانشگاه های حوزه ملارد و صفادشت توسط واحد قدس نیز ساماندهی شدند.
نماینده حوزه مشق در مجلس بیان کرد: حضور عالم فقید و مردمی امام جمعه شهرستان قدس در چند ماهی که از انتصاب ایشان می گذرد، گویای اقداماتی است که بامحوریت مردم پیش می رود که نمونه های بارز آن راه‌اندازی و تکمیل ستاد نماز جمعه است که به عنوان بهترین مصلی نماز جمعه غرب استان خواهد بود و دید عالمانه‌ و ظریفی که به مردم دارند. در برنامه های محله محور نیز سعی در ایجاد ارتباط صمیمی حضور مسئولین و مردم را در کنار هم دارند.
وی به بخش دیگر اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: خانه کشتی یکی دیگر افتخاراتی است که به همت شهرداری در آخر فروردین ۹۸ افتتاح می شود و این خانه به نسبت خانه های کشتی ۴۲ شهر دیگر، متمایز است. همه این دستاوردهای به دست آمده با وجود تحریم ها و گرفتاری هایی که در سال ۹۷ بوده است، قابل ستودنی است.
وی ادامه داد: با ساماندهی ساختمان جدید اداره ارشاد اسلامی، تحولات و برنامه هایی در این اداره صورت گرفته است.

محمودی با اشاره به فعالیت های حوزه بخشداری افزود: اقدامات بخشدار مرکزی در هفت جوی و شهرک دانش و زرنان بسیار خوب بوده و در این مدت پروژه های عمرانی مانند مشکل دوربرگردان هفت جوی، علی رغم همه موانع موجود، حل شد و در چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان، پیشرفت بیمارستان بی سابقه بوده است و قابل ذکر است که با توجه به میزان نقدینگی بودجه اختصاصی دولت در بحث عمران، توانستیم سه بیمارستان در سه حوزه مشق احداث کنیم که به حول و قوه الهی در سال ۹۸ افتتاح و بهره برداری آن انجام می شود.
نماینده حوزه مشق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روزهای اخیر نیز با توجه و اطاعت از بیانات رهبری،  با مذاکرات و تعاملاتی که با کشورهای منطقه صورت گرفت، موجب شده که در زمینه فروش نفت شرایط بهتری را شاهد باشیم و این نوید بخش، امید و نشاط را ایجاد کرد و این نشان می‌دهد که اگر همه مسئولان به سخنان رهبری گوش دهند، توسعه پایدار در تمام عرصه ها ایجاد می شود.