شناسهٔ خبر: 154248 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

فرهنگ سازی و حذف رفتارهای پرخطر راهکار کاهش حوادث تلخ

همایون هاشمی 43 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب و حذف رفتارهای پرخطر چهارشنبه سوری را بسیار باشکوه برگزار و به روز شادی و صلح تبدیل کرد.

به گزارش «نماینده» همایون هاشمی با بیان اینکه چهارشنبه سوری یکی از جشن ها و سنت های ایرانی و فرصتی برای با هم بودن و شادی است، گفت: به طور قطع با فرهنگ سازی مناسب و حذف رفتارهای نادرست و پرخطر می توان چهارشنبه سوری را  بسیار باشکوه برگزار و به روز شادی و صلح تبدیل کرد.

ضرورت اصلاح شیوه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، آموزش نوجوانان و جوانان را مهمترین راهکار پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه سوری دانست و افزود: نوجوانان و جوانان باید به نحوی عمل کنند که شیرینی این روز به کام خود و خانواده شان تلخ نشود.

نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت فرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه ها برای کاهش حوادث ناگوار در آیین چهارشنبه سوری تاکید کرد و ادامه داد: باید از رفتارهای پرخطر در این روز خودداری کرد و حالت سنتی آن حفظ و همه برای برگزاری چهارشنبه سوری بی خطر تلاش کنند.

باید با عاملان تولید و توزیع مواد محترقه دست ساز به صورت جدی و قاطع برخورد کرد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید با عاملان تولید و توزیع مواد محترقه دست ساز به صورت جدی و قاطع برخورد کرد، گفت: نیروی انتظامی باید تدابیر مناسبی را برای شناسایی و برخورد با سودجویان و عاملان اصلی عرضه و توزیع مواد محترقه دست ساز و قاچاق داشته باشد.

هاشمی با یادآوری اینکه امیداوریم با تدابیری که پلیس و سایر دستگاه ها در نظر گرفته شاهد کاهش اتفاقات ناگوار در چهارشنبه پایان سال باشیم، تصریح کرد: به طور قطع با بازگشت چهارشنبه سوری به کارکرد اصلی خود آسیب های ناشی از آن کاهش می یابد.