شناسهٔ خبر: 154234 - سرویس پارلمان شهری
منبع: مهر

خط ۶ و ۷ همچنان نواقصی دارد/ تاکید کرده‌ایم هواکشها را جدی بگیرند

مترو رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: خط ۷ متروی تهران همچنان نواقصی دارد مانند هواکش‌ها که ما از مدیران مترو خواسته‌ایم این موضوع را جدی بگیرند.

به گزارش «نماینده» محمد علیخانی در پاسخ به این پرسش که آیا ایستگاه‌هایی که به زودی در خط ۷ به بهره‌برداری می‌رسند، تکمیل شده‌اند؟ اظهار داشت: ضمانت اجرا در ایستگاه‌هایی که قرار است به بهره‌برداری برسد، با کسانی است که زمان بهره‌برداری را تائید کرده‌اند اما این‌گونه نیست که از زمان توقف تابه حال کاری انجام نگرفته باشد.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران، گزارشی از وضعیت مترو و خطوط ۶ و ۷ که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند، ارائه شد؛ این خطوط همچنان نواقصی دارند و کامل نشده‌اند که شورا تأکید کرد نواقص کامل شده به خصوص بر روی هواکش‌ها تأکید شد.

علیخانی با بیان اینکه در خط ۶ و ۷ مترو اقدامات زیادی انجام شده است، گفت: سیگنالینگ یکی از مسائل مهمی بود که پیش از این در این خط وجود نداشت و می‌توانست برای مسافران خطرآفرین باشد که در حال حاضر این نقص خط ۷ برطرف شده، پله فرار و … از دیگر امکاناتی است که در این ایستگاه‌ها اضافه شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: هواکش‌های ایستگاه‌های مترو از بخش‌های مهم است که اهمیت آن در زمان‌های بحرانی مانند آتش‌سوزی مشخص می‌شود. بر اساس گزارشی که داده شد، هواکش‌ها صد درصد کامل نیست بنابراین کمیسیون عمران از مدیران خواست که تکمیل هواکش‌ها را جدی بگیرند.