شناسهٔ خبر: 154205 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

اشتغال سراسری در کشور نیازمند پیوندصنایع متوسط وکوچک

اسدی کرم نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تنها راهکار ایجاد اشتغال سراسری در کشور اتصال واحدهای متوسط وکوچک تولیدی در چرخه اقتصاد در کشور است،گفت:صنایع کوچک پشتیبان صنایع بزرگ در چرخه اشتغال پایدار هستند.

به گزارش «نماینده» علی اسدی کرم درباره وضعیت  اشتغال زایی در  صنایع کوچک در کشور،گفت: صنایع کوچک نقش چمشگیر و بسزایی در  تولید  و  اشتغال مولد  در  کشور دارند  اما متاسفانه برنامه ریزی برای هدفمند شودن تولید در  صنایع کوچک به نحو مطلوب اجرایی نشده است و  این امر موجب شده است که اقتصاد خرد در  صنایع اقتصادی ما  چرخش  مناسبی نداشته باشد.

 ایجاد فرصتهای اشتغال کشور مانع شکل گیری بسیاری از آسیب های اجتماعی

 نماینده مردم شهر بابک در  مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  ایجاد فرصتهای اشتغال در  کشور  می تواند مانع شکل گیری بسیاری ازآسیب های اجتماعی در کشور شود تصریح کرد: با توسعه واحدهای کوچک تولیدی در  کشور می‌توان بسیاری از  فارغ التحصیلان  جویایی کار را برحسب  تخصص، وارد عرصه  اشتغال کرد.

صنایع کوچک پشتیبان بالقوه ای صنایع بزرگ در  چرخه اقتصاد هستند

وی ادامه داد: صنایع کوچک پشتیبان  بالقوه‌ای  صنایع بزرگ در  چرخه اقتصاد هستند و نبایداین مسئله نادیده  گرفته شود زیرا اقتصاد زمانی می تواند به بالندگی برسدکه توسعه اقتصادی  در  صنایع کوچک مد نظر قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس  یادآورشد:  با ایجاد تسهیلات کم بهره در حوزه اشتغال می توان سرمایه گذار را  ترغیب به تولید در صنایع کوچک  کرد بنابراین در این میان می بایست صنایع کوچک مرتبط در زنجیره تولید را با برنامه ریزی اقتصادی البته با استفاده  از فارغ التحصیلان  رشته های مرتبط  در حوزه صنعت را  به  یکدیگر متصل کرد تا بتوان شاخص اقتصاد تولید را در صنایع کوچک به نحو کارشناسانه ای ساماندهی کرد.