شناسهٔ خبر: 154194 - سرویس مجلس
منبع: فارس

بر اساس مصوبه مجلس

رزمندگان با سابقه ۶ ماه مشمول مزایای مالی و استخدامی می‌شوند

صحن مجلس نمایندگان مجلس مصوب کردند رزمندگان با سابقه‌ حداقل ۶ ماه حضور در جبهه از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر استفاده کرده و مشمول مزایای مالی و استخدامی شوند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طرح استفساریه جزء ۶ بند ث ماده ۸۸ قانون برنامه ششم را با ۱۳۷ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

موضوع استفساریه این است که آیا منظور از مزایای اجتماعی مذکور در جزء ۶ بند ث ماده ۸۸ قانون برنامه ششم مزایای مالی و استخدامی هم می‌باشد که پاسخ این استفساریه بلی است.

در جزء ۶ بند ۳ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم آمده است که بهره مندی از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر مطابق قوانین مربوطه و برای رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در دفاع مقدس در حقوق و مزایای اجتماعی تاثیر گذار است.

انصاری رئیس سازمان اداری و امور استخدامی کشور گفت که این طرح بار مالی دارد مشمولین آن حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر هستند که حداقل بار مالی آن هزار میلیارد تومان و حداکثر دو هزارمیلیارد تومان است.

انصاری در عین حال گفت که با قانون فعلی رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور در جبهه می‌توانند از مزایای اجتماعی برخوردار باشند یعنی اگر آنها داوطلب برای انتخابات مجلس و با مدرک لیسانس باشند دیگر نیاز به مدرک کارشناسی ارشد ندارند.