شناسهٔ خبر: 154166 - سرویس اقتصاد
منبع: خانه ملت

افزایش سه هفته‌ای نرخ بلیط اتوبوس؛ قیمت‌ها بعد از عید به حالت قبل بر می‌گردد

صدیف بدری/43 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیط اتوبوس تنها محدود به ایام عید است، یعنی آنکه قیمت بلیط از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸ افزایش یافته و پس از آن به قیمت قبل باز خواهد گشت.

به گزارش «نماینده» صیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدیقیمت بلیط اتوبوس در ایام نوروز، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و قطعات، قرار است که نرخ بلیط اتوبوس حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

بررسی دلایل افزایش قیمت بلیط اتوبوس در کمیسیون عمران مجلس

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته اعضای کمیسیون عمران مجلس نسبت به موضوع افزایش قیمت بلیط اتوبوس واکنش نشان داد و در نشست روز گذشته، با حضور مسئولان مربوطه دلایل افزایش قیمت را مورد بررسی قرار داد.

افزایش سه هفته ای قیمت بلیط اتوبوس؛ قیمت ها بعد از عید به حالت قبل بر می‌گردد

وی تصریح کرد: طی هفته های گذشته این موضوع اعلام شد که نرخ بلیط اتوبوس برای کل سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت، اما در نشست روز گذشته کمیسیون مقرر شد که افزایش ۲۰ درصدی تنها محدود به ایام عید باشد، یعنی آنکه قیمت بلیط از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۷ تا ۱۷ فروردین ۹۸ افزایش یافته و پس از آن به قیمت قبل باز خواهد گشت.

ضرورت تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز اتوبوس های برون شهری در ایام عید

بدری افزود: همچنین اعضای کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت حمایت دولت از حوزه حمل ونقل جاده ای به ویژه تعاونی های اتوبوسرانی تأکید کردند، از این رو به همین منظور دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید زمینه را برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز اتوبوس ها فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی از اقلام مورد نیاز اتوبوس ها در شرایط کنونی لاستیک است، البته در چند سال اخیر رانندگان برای تأمین لاستیک با مشکلات بسیاری روبه رو بودند، حال در کمیسیون عمران مجلس مقرر شد که وزارتخانه اقدام به واردات و تأمین لاستیک مورد نیاز اتوبوس ها اقدام کند.

دولت در جهت نوسازی اتوبوس های برون شهری اقدام کند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی دیگر از اولویت های حوزه حمل و نقل جاده ای، نوسازی اتوبوس ها است تا از این طریق، زمینه کاهش خسارات ناشی از فرسودگی اتوبوس ها کاهش یابد، از این رو دولت باید تمهیدات لازم برای نوسازی این ناوگان بیاندیشد.