شناسهٔ خبر: 154163 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در منطقه 6

دوچرخه شهردار منطقه 6 تهران گفت: به دنبال توسعه مسیرهای دوچرخه سواری در این منطقه هستیم و در سال آینده حدود 25 کیلومتر از منطقه 6 به مسیر دوچرخه سواری اختصاص می‌یابد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا دهداری‌پور شب گذشته در برنامه شب‌گردی اصحاب رسانه از منطقه ۶ تهران و در حاشیه بازدید از مرکز مکانیزه پسماند خشک شهرداری این منطقه، اظهار داشت: منطقه ۶ تهران به دلیل وجود مجتمع‌های تجاری،‌ وزارتخانه‌ها و دیگر شرکت‌ها بیشترین مقدار مقوا را در حوزه پسماند دارد که در گذشته پسماندهای خشک را با دست تفکیک می‌کردند ولی امروزه این اقدام مکانیکی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ بنای مرکز مکانیزه پسماند خشک با ۲۳۵۰ متر زیربنا و با اسکان کارگران با اعتبار ۶و نیم میلیارد تومان تصویب شد و تا مرداد ماه سال جاری حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و در حال حاضر آمادگی تفکیک ۵۰ تن پسماند خشک در روز را دارد.

شهردار منطقه ۶ بیان داشت:‌ روزانه حدود ۳۰۰ تن زباله خشک در منطقه تولید می‌شود و کاملا به صورت مکانیزه پسماند از یکدیگر تفکیک می‌شود و با مجتمع‌های اداری و دیگر نهادها نیز وارد صحبت شده‌ایم تا پسماندها را از مبدا دریافت کنیم.

دهداری‌پور یادآور شد: در راستای تشویق پسماند خشک از مبدا نیز کانکس‌هایی را تهیه کرده‌ایم که شهروندان بتوانند پسماندهای خشک را به کانکس‌ها تحویل دهند و هدایایی دریافت کنند. در حال حاضر ۹ درصد پسماندهای این منطقه به صورت تفکیک از مبدا است که در این راستا برنامه‌هایی دادیم و امیدواریم تا انتهای سال ۹۸ به ۱۶ درصد برسد.

وی درباره زباله‌های بیمارستانی این منطقه گفت:‌هیچ زباله بیمارستانی به مرکز پسماند نمی‌آید.

در ادامه این شب‌گردی دهداری‌پور در خصوص مجموعه مدیریت بحران در منطقه ۶ تهران که به زودی افتتاح می‌شود،‌گفت:‌این مجموعه در مقابل زلزله ۸ ریشتری مقاوم است و ۶ هزار متر بنا دارد که ۲۲ میلیارد تومان برای این مجموعه هزینه شده است.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد:‌ این پایگاه ویژه بحران در دو قسمت ورزشی و مدیریت بحران ایجاد شده است و به زودی افتتاح خواهد شد.

دهداری‌پور گفت: این سوله انبار مدیریت بحران نیز است و در هنگام وقوع حادثه تجهیزات لازم به گروه‌های اولیه نجات داده می‌شود تا اقدامات لازم را انجام دهند و در حال حاضر ۵ میلیارد تومان تجهیزات مدیریت بحران در این سوله وجود دارد.

وی در جمع خبرنگاران درباره پروژه‌های این منطقه اظهار داشت: محدوده منطقه ۶ از جنوب به خیابان انقلاب و از شمال به بزرگراه همت و همینطور به بزرگراه‌های چمران و مدرس منتهی می‌شود.

شهردار منطقه ۶ افزود: این منطقه حدود ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و یک و نیم میلیون نفر جمعیت این منطقه در طول روز است چرا که این منطقه دارای ادارات، وزارتخانه‌ها، دانشگاه تهران،‌امیرکبیر، دانشگاه تربیت معلم و ... است.

دهداری‌پور افزود:‌ هنگامی که این منطقه از شهرداری تهران را تحویل گرفتم ۵۰ درصد درآمدهای نقدی محقق شده بود و در حال حاضر ۹۵ درصد این درآمدها به وقوع پیوسته است.

وی اظهار داشت: به زودی پروژه‌های فنی و مهندسی این منطقه مانند مجموعه ورزشی کردستان، مسجدحضرت زهرا (س)، سرای محله گل‌ها، افتتاح خواهد شد که با سرای محله در کنار یکدیگر ساخته شده است و این اتفاق برای اولین بار است.

شهردار منطقه ۶ گفت: تفاهم‌نامه‌ای با پردیس هنرهای زیبایی منعقد شده است و بدین ترتیب از دانشجویان حوزه‌های مختلف کمک می‌گیریم تا در حوزه خدمات شهری و زیبایی شهر ما را همراهی کند  و با دانشگاه امیرکبیر و سازمان فنی و عمرانی تفاهم نامه‌ای منعقد شده و اولین مرکز تمام هوشمند به بهره‌برداری برسد.

دهداری‌پور خاطرنشان کرد: این پارک هوشمند نیز در منطقه ۶ به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره توسعه استفاده از دوچرخه و حمل و نقل پارک نیز گفت: دوچرخه‌های بخش خصوصی در منطقه ۶ با حدود ۱۵ ایستگاه با ۴۰۰ دوچرخه فعال شده است و ۸ کیلومتر مسیر دوچرخه آماده داریم که سعی می‌کنیم منطقه ۶ را به مناطق جنوبی متصل کنیم و امیدواریم در سال ۹۸، ده کیلومتر دیگر به این مسیر اضافه شود و تعداد دوچرخه‌ها افزایش یابد.

شهردار منطقه ۶ گفت:‌ مسیر دوچرخه سواری کوی دانشگاه تا پردیس نیز تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دهداری‌پور گفت: جلسات مختلفی با معاونت‌ها در خصوص اصلاح هندسی میدان هفت تیر داشتیم و بنا داریم پلازای ۸ هزار متری در این مکان ایجاد کنیم و تا انتهای اردیبهشت سال بعد به بهره‌برداری برسد.