شناسهٔ خبر: 154127 - سرویس پارلمان شهری
منبع: فارس

بی‌تفاوتی شهرداری در خصوص یکپارچه‌سازی مراکز امداد و نجات

صدراعظم نوری بی‌تفاوتی شهرداری در خصوص یکپارچه‌سازی مراکز امداد و نجات

به گزارش «نماینده»، صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر گفت: لایحه ساماندهی و یکپارچه‌سازی مراکز امداد و نجات در شهر تهران در شورای چهارم جزو لوایح اقدام نشده بود که هیأت رئیس آن را ارجاع و ما در کمیسیون سلامت موضوع را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته این موضوع به شهرداری ارجاع داده شد و از آن زمان تاکنون شهرداری اقدامی نکرده است بنابراین نظر ما این بوده که شهرداری ضرورتی برای این موضوع ندیده است و ما مجدداً موضوع را در کمیسیون سلامت بررسی کردیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به نکات مصوبه الزام شهرداری برای ساماندهی و یکپارچه‌سازی امداد و نجات و به منظور ارتقای زیرساخت‌ها لایحه را ارائه کنند و در این مصوبه در حقیقت یک تکلیف برای یکپارچه‌سازی ایجاد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که هدف از ارسال لایحه پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن استقرار خودروهای اورژانس و تجهیزات نجات در آتش‌نشانی در مواقع مورد نیاز به همراه گروه‌های امداد و نجات برای خدمت‌رسانی به شهروندان آسیب‌دیده است.

نوری افزود: خلأ‌های موجود در امر امداد و نجات به فقدان هماهنگی بازمی‌گردد و مستلزم ایجاد هماهنگی است.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: از طرف دیگر کار ویژه‌ای برای سازمان متولی انجام و ادغام این سازمان‌ها می‌تواند احتمال تداخل عملکرد را کاهش دهد. با توجه به بررسی‌های انجام شده طرح اقدام سازمان اورژانس، مدیریت بحران، هلال احمر و تشکیل وزارتخانه مدیریت بحران با هدف یکپارچه‌سازی سوانح در مرداد ماه امسال در مجلس مطرح و در کمیسیون اجتماعی رد شد. 

وی گفت: جمع‌بندی صورت گرفته این است که لایحه مدنظر در کلیات و جزئیات رد می‌شود. 

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران دراین باره گفت: درخواست این لایحه به سال 93 شورا برمی‌گردد، قالیباف شهردار وقت در تاریخ 2 اردیبهشت 96 به شورا نامه‌ای ارسال می‌کند تا مصوبه قبلی اصلاح شود.

وی ادامه داد: این موضوع اصلاح مصوبه شورا در دوره گذشته است و ما نامه نوشته‌ایم که لوایحی که می‌خواهید مطرح کنید در کمیسیون‌ها مطرح شود، کمیسیون سلامت این لایحه را در نظر گرفت و بررسی کرد و اصلاح آن را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، این لایحه بدون مخالف تصویب شد.