شناسهٔ خبر: 153840 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

علیرضا بیگی:"CFT" و "پالرمو" تکمیل‌کننده پازل تحریم آمریکا هستند

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: کنوانسیون‌های «پالرمو» و «CFT» تکمیل‌کننده پازل تحریم آمریکا علیه کشور ما است.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی کنوانسیون‌های «پالرمو» و «CFT» در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: پیوستن به این کنوانسیونها به‌معنی خودتحریمی و محدود کردن کشور به کانال‌های مالی تعریف‌شده از سوی دشمنان است.

وی با بیان اینکه "پیوستن به این کنوانسیون‌ها با منافع ملی ما در تعارض است و پیامدهای امنیتی خطرناکی برای ما دارد"، افزود: با توجه به اینکه از سوی دشمنان تحریم هستیم، پذیرفتن محدودیت‌ها از طریق این کنوانسیون‌ها منطقی نیست.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: پیوستن به این کنوانسیون‌ها در واقع ادامه تحریمی است که آمریکا علیه ما اعمال کرده و  در حقیقت تکمیل‌کننده پازل تحریم‌های دشمن علیه ما است.

علیرضابیگی متذکر شد: اولین شرط پذیرش هر تعهد یا پیوستن به هر کنوانسیونی تأمین منافع ملی کشور است؛ اگر با پیوستن به این کنوانسیون‌ها منافع ملی تأمین نشود، دلیلی بر پیوستن به آنها وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تأکید کرد: بسیاری از معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی که از سوی کشورهای استکباری تهیه و تدوین شده در راستای ایجاد محدودیت برای سایر کشورها است. در حقیقت مهمترین هدفی که غرب سعی می‌کند ایران را به این ۲ کنوانسیون ملحق کند، ایجاد محدودیت‌های جدیدی در قالب عضویت در یک تعهد بین‌المللی است.