شناسهٔ خبر: 153819 - سرویس مجلس
منبع: فارس

علیرضا بیگی:استعفای ظریف مربوط به دو ماه قبل است و ربطی به ماجرای سفر بشاراسد ندارد

«احمد علیرضابیگی» نماینده تبریز در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه بیش از دو ماه است که استعفای خود را تقدیم می‌کند و استعفای وی ربطی به سفر روز گذشته بشاراسد به تهران ندارد.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، گفت: محمدجواد ظریف بیش از دو ماه است که استعفای خود را تقدیم می‌کند و استعفای وی ربطی به سفر روز گذشته بشاراسد به تهران ندارد و استعفای شب گذشته‌اش آخرین استعفای وی بوده است و آنچه در ماجرای سفر روز گذشته بشار اسد به عنوان دلیل استعفایش عنوان شده بهانه‌ای بیش نیست.

وی افزود: مبنای سیاستی که آقای ظریف دنبال می‌کرد، اعتمادسازی و به دست آوردن اعتماد غرب بود و همین موضوع هم سبب شد که  بسیاری موارد به ما تحمیل شود و اساس اعتقاد به اعتمادسازی به باوری بازمی‌گردد که با اساس انقلاب اسلامی در تعارض است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حدود دو یا سه سال قبل بود که آقای ظریف در سخنرانی خود در دانشگاه تهران توان دفاعی کشور را به سخره گرفت و گفت که آمریکا دارای سامانه‌هایی است که می‌تواند سامانه‌های دفاعی ما را از بین ببرد و حتی آقای ظریف علی‌رغم تسلطی که بر کار خود داشت، ناشی‌گری‌هایی را هم از خود نشان می‌داد. به عنوان مثال آقای ظریف اولین کسی بود که اتهام پولشویی را متوجه منتقدان خود کرد و در دفاع از برجام و تلاش خود برای به تصویب رساندن لوایح مرتبط با FATF و برای تخطئه مخالفان و منتقدان خود در این راستا اتهام پولشویی را متوجه آنان کرد.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: استعفای آقای ظریف شکست یک جریان و فرار از پاسخگویی نیست و آنچه ملت ما امروز به آن می‌رسد که دیپلماسی ذلت پاسخ نداده است.

وی در پایان گفت: من با تعابیری که در مورد آقای ظریف به کار برده می‌شود و او را قهرمان ملی خطاب می‌کنند مخالفم؛ چراکه اساساً به کار بردن لقب قهرمان ملی برای کسی که روز نبرد میدان را ترک کرده، سزاوار نیست.