شناسهٔ خبر: 153436 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا

کاهش امید آمریکایی‌ها به آیندۀ وضع اقتصادی کشورشان

آمریکا نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا انتظار سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی خود در آینده را دارند.

به گزارش «نماینده» به نقل از فاکس بیزینس، بانک مرکزی آمریکا در نظرسنجی جدید خود از خانوارهای آمریکایی به این نتیجه رسیده است که تنها ۳۸.۶ درصد آمریکایی‌ها انتظار دارند شرایط اقتصادی بهتری در مقایسه با سال قبل را تجربه کنند که پایین‌ترین سطح در ۲ سال اخیر محسوب می‌شود.

با کاهش رشد درآمد آمریکایی‌ها انتظار می‌رود رشد مخارج خانوار از ۳.۵ درصد در ماه دسامبر به سه درصد در ماه ژانویه کاهش یابد. از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ بهره، بیشتر مشتریان بانک مرکزی آمریکا که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند انتظار دارند دسترسی به اعتبارات با دشواری بیشتری مواجه شود.

نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه میشیگان تطابق زیادی دارد. این دانشگاه نیز اعلام کرده بود در نظرسنجی از مردم این ایالت به این نتیجه رسیده است که انتظار مردم از بهبود شرایط اقتصادی در پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ قرار دارد.

شرکت کنندگان در نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا هم چنین گفته‌اند انتظار دارند متوسط درآمد آمریکایی‌ها در طول سال جاری از متوسط درآمدی در سال ۲۰۱۷ پایین‌تر باشد.

پیش‌تر بانک مرکزی آمریکا در تازه‌ترین برآورد خود از اقتصاد این کشور پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی امسال بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به جای ۳.۱ درصد قبلی، ۳ درصد باشد. این بانک هم‌چنین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی سال آینده آمریکا را از ۲.۵ به ۲.۳ درصد کاهش داد.