شناسهٔ خبر: 153271 - سرویس مجلس
منبع: مهر

ذوالنوری: اصل نظام نباید در دعواهای سیاسی‌ زیرسؤال برود/فرار مالیاتی پزشکان

مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در طرح انتقادها باید انصاف و عدالت را رعایت کنیم، گفت: در دعواهای سیاسی‌ نباید اصل نظام زیر سؤال برود.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شامگاه سه‌شنبه در مراسم امتنان از کارگران، کارفرمایان و تعاونگران برتر استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، گفت: قطع شدن دست بیگانه از کشور نعمت بزرگ و بی‌نظیر انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه دعواهای سیاسی‌ تر و خشک را باهم می‌سوزاند، اظهار کرد: در این دعواها نباید اصل نظام زیر سؤال برود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با تأکید بر اینکه در طرح انتقادها باید انصاف و عدالت را رعایت کنیم، گفت: حتی اگر در دوره بنی صدر کار خوبی صورت گرفته باید بیان شود چرا که خیر و خوبی‌ها برای مردم و انقلاب است.

راز و رمز موفقیت‌های دفاعی کشور

وی با اشاره به اینکه خدمات پس از انقلاب اسلامی قابل شمارش و قیاس با قبل از انقلاب نیست، گفت: قبل از انقلاب کل راه‌ها و جاده‌های ما ۴۹ هزار کیلومتر بود که این آمار بعد از انقلاب به ۳۰۰ هزار کیلومتر رسیده است.

حجت الاسلام ذوالنوری با طرح این مطلب که روحیه انقلابی و بسیجی زمینه توسعه و پیشرفت است، گفت: علت اینکه در حوزه‌های نظامی و دفاعی رشد و توسعه چشمگیری داشته‌ایم برخورداری از روحیه جهادی، فاصله گرفتن از مناقشات سیاسی، مدیریت مقام معظم رهبری و نبود فساد اقتصادی است.

وی با طرح این موضوع که محصولات دفاعی کشور به ۷۷۱ محصول می‌رسد، گفت: جالب است کشور در آن دسته از اموری که دچار تحریم شدید بوده به صورت اعجاز گونه‌ای رشد داشته است اما برعکس در اموری که کمتر یا اصلاً تحریم نداشتیم مشکلات عدیده‌ای داریم.

ناراضی مردم از تبعیض و فساد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه مسئولان بی‌عرضگی‌های خود را گردن انقلاب نیندازند، گفت: برخی دنبال ورود مدیریت خارجی در کشور هستند. این تفکر حتی در فوتبال آن هم توسط کارلوس کی روش به بن بست رسید و گندش در آمد.

وی با اشاره به اینکه مردم محدودیت‌ها و مشکلات را تحمل می‌کنند، گفت: آنچه مردم را ناراضی کرده تبعیض و فساد است.

حجت الاسلام ذوالنوری با تأکید بر اینکه تمام سرمایه نظام اعتماد مردم است، اظهار کرد: مردم به مسئول فساد نگاه بد دارند و کاری ندارند که اصلاح طلب است یا اصول‌گرا.

پرداخت مالیات کمتر از ۱۰ درصدی پزشکان

وی با طرح این موضوع که معضل بیکاری و مجردی گریبان‌گیر جامعه است، گفت: جوانی که نمی‌تواند کار پیدا کند و تشکیل خانواده بدهد مانند یک انبار باروت است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح دو فوریتی ایجاد شفافیت مالی تمام مردم خبر داد و گفت: آیا نماینده مجلسی که برای ورود به مجلس ۱۷ میلیارد تومان هزینه کرده می‌تواند مشکل مردم را حل کند؟

حجت الاسلام ذوالنوری با انتقاد از فرار مالیاتی برخی از ثروتمندان جامعه گفت: طبق آمار پزشکان باید سالانه ۱۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات بدهند اما درمجموع ۷ هزار میلیارد مالیات می‌دهند.

شایان ذکر است، در این مراسم از ۲۳ نفر از کارگران، کارفرمایان و تعاون گران بخش‌های صنعتی خدمات کشاورزی و تعاونی و ۵ نفر از خانواده‌های کارگری شهدا و ایثارگران بسیجی و یک نفر از فرماندهان بسیجی پایگاه کارگر تجلیل به عمل آمد.