شناسهٔ خبر: 153259 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

حضور گسترده دستفروشان در پایتخت نمودی از شیوع اشتغال کاذب

حمید گرمابی نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه حضور گسترده دستفروشان در پایتخت نمودی از شیوع اشتغال کاذب است،گفت: عدم پوشش بیمه بیکاری عاملی برای ترویج دستفروشی در کشور است.

به گزارش«نماینده»حمیدگرمابی درباره وضعیت حضور دستفروشان در معابر عمومی  پایتخت،گفت: یکی از دلایل اساسی ترویج دستفروشی در کشور عدم پوشش بیمه بیکاری  برای افرادی است که شغل پایدار ندارند بنابراین  شهروندان به ناچار مجبور هستند برای تامین اقتصاد معیشتی شان به هر نوع شغلی تن بدهند.

شیوع  دستفروشی نشان از  اوضاع اقتصادی  نامناسب کشور دارد

 نماینده مردم در  نیشابور در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  شیوع  دستفروشی در  کشور نشان از  اوضاع اقتصادی نامناسب کشور دارد تصریح کرد: ماسالیانه یک میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی را در شرایطی وارد جامعه می کنیم که بسترهای اشتغال برای این افراد  مهیا نیست.

بیکاری پنهان یکی از دلایل شیوع آسیب های اجتماعی در کشور است

 گرمابی افزود: بیکاری پنهان یکی از دلایل شیوع آسیب های اجتماعی در کشور است بنابراین  الزامی است که فکر اساسی برای  تولید شغل  پایدار در کشور  شود و این در حالی است که  اشتغال یکی از  ضرورتهای اساسی  توسعه اشتغال  است که می بایست مدنظر قرار بگیرد.

 وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز  نیز می‌تواند به عنوان فرصت اقتصادی بسترهای صادرات کالای ایرانی را مهیا کند تا بتوان برای کشور درآمدزایی و ارزآوری را رقم زد.

بیمه بیکاری از بسیاری از بیکاران حمایت نمی‌کند

 عضو فراکسیون  تولید و اشتغال مجلس بابیان  اینکه حضور گسترده دستفروشان در  پایتخت  نمودی از شیوع اشتغال کاذب است یادآورشد: بیمه بیکاری از بسیاری از بیکاران حمایت نمی کند این امر  موجب می‌شودکه بسیاری از  افرادکه فرصتهای اشتغال پایدار ندارند به سمت اشتغال کاذب حرکت کنند.