شناسهٔ خبر: 153235 - سرویس مجلس
منبع: فارس

فرهنگی:تأمین اجتماعی از سیاست‌های وزارت بهداشت در سال‌های گذشته آسیب دیده است

فرهنگی/2 نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه تأمین اجتماعی از سیاست‌های وزارت بهداشت در سال‌های گذشته آسیب دیده است، گفت: آقای نمکی باید به سمت رفع آلام مردم و برطرف کردن ایرادات ساختاری در نظام سلامت حرکت کند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه پارلمان) در سخنانی به عنوان مخالف برنامه‌ها و صلاحیت سعید نمکی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: در حوزه تجهیزات و دارو آقای نمکی سوابق ارزشمندی دارند اما آیا رواست به خاطر تجهیزات جزئی سه بار بیمار را به اتاق عمل ببرند و به خاطر نبود آن تجهیزات آنها را برگردانند؟

وی افزود:بودجه بخش بهداشت از 12 هزار میلیارد به 38 هزار میلیارد رسیده یعنی بیش از سه برابر شده است اما باید بررسی کنیم آیا  این افزایش سه برابری بودجه بخش بهداشت آن آثار مثبتی که می‌بایست در حوزه سلامت کشور برجای می‌گذاشت را بر جای گذاشته است یا نه، باید گفت متأسفانه بیش از 80 درصد این بودجه به سمت پرداختی‌ها به اشخاص و هزینه‌های پرسنلی سوق پیدا کرده است و خلاف قانون عمل شده است.

فرهنگی گفت: آیا آقای نمکی برای اصلاح شرایط و حل مسائل مردم به جای متورم کردن هزینه‌ها، راهکاری دارد یا نه؟ یکی از مشکلات بخش سلامت بخش پیشگیری‌هاست، انواع سرطان‌ها حتی در سنین پایین شایع شده است، متأسفانه آزمایشات کنترل کیفیت غذا ناقص انجام می‌شود و دسترسی مردم به پروتئین‌های مورد نیازشان پایین است، بیماری‌های مردم عمدتاً ریشه در تغذیه نامناسب دارد. 

نماینده تبریز تصریح کرد: قرار بود پزشک خانواده برای همگان اجرا شود اما این گونه نشد، تأمین اجتماعی از سیاست‌های وزارتخانه در سال‌های گذشته آسیب دیده است، باید بررسی شود روند اجرای برنامه طرح تحول سلامت در سال آینده چگونه خواهد بود. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آقای نمکی شما باید مافیای دارو و تجهیزات را مدیریت کنید باید به سمت رفع آلام مردم و برطرف کردن ایرادات ساختاری در نظام سلامت حرکت کنید.