شناسهٔ خبر: 153232 - سرویس فرهنگ
منبع: قدس آنلاین

شهدا، محور اتحاد هستند/ شهدا، رژیم صهیونیستی را به خاک مذلت نشانده اند

حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران گفت: تا زمانی که ملت در راه شهدا قدم بر می دارد، آن ملت برقرار و مستدام است و مسیر پرافتخار عزت را می پیماید چرا که راه شهدا، راه ولایت و راه روشنی است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور، در هشتمین آیین بزرگداشت شهدای والام مقام شهرستان قدس با عنوان یادواره ابرار،  ضمن اشاره به اینکه انقلاب اسلامی میراث مردمی ملت ایران است، اظهار کرد: شهیدان محور اتحاد ما هستند و موجب اجتماع مردم و دوری از تفرقه و جدایی ملت می شوند. به برکت شهدا، ایران پرچمی پربرکت و کشوری مقتدر دارد و شهدا از حضرت زهرا(س)، سرمایه گذاری در ولایت را آموخته اند.

وی با یادآوری عملیات کربلای ۵، افزود: عملیات کربلای ۵ با رمز یا زهرا(س) به پیروزی رسید. و شهدا خلوص، ایمان تابناک، خضوع و خشوع در عبادت، مجاهدت، شجاعت بی نظیر، صفای مؤمنانه و احساس مسئولیت را از مادرشان حضرت زهرا(س) به ارث برده اند. امام خمینی(ره) در حین غیرت و حکمت، ریشه و سرمایه عظیمی که در نهاد ملت ایران بود را شناخت و با باور و ایمان خود به مردم، از نیمه خرداد سال ۴۲ نشان داد که برای یک تحول تاریخی عازم شده است. رمز مانایی و بقای این حقیقت درخشان، شهادت بود و ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: جهاد و شهادت اجر مجاهدان رشید است و انسان را به اوج خلوص می رساند. رازی در شهادت نهفته است و حضرت علی(ع) و همه اولیا نیز نسبت به شهادت مشتاق بودند. شهدا، به جامعه ای که رهرو آنان هستند، زندگی پاک و نورانی هدیه می دهند. شهیدان زنده اند و موجب عزت، اقتدار ملت و رویش های مبارکی در نسل جوان هستند و رژیم صهیونیستی را به خاک مذلت نشانده اند.

وی بیان کرد: تا زمانی که ملت در راه شهدا قدم بر می دارد، آن ملت برقرار و مستدام است و مسیر پرافتخار عزت را می پیماید چرا که راه شهدا، راه ولایت و راه روشنی است و شاخص خوشبختی و سعادت ماست. آثار شهدا، سرمایه های عزت ملی ماست و باید از آن صیانت کرده و وظیفه ماست که خط آنان را حفظ کنیم و اجازه ندهیم مشکلات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، بر خرد و حکمت ما غلبه کند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، تصریح کرد: ما باید با نماینده ولی عصر(عج)، همیشه در بیعت و پیمان باشیم و همواره با مقاوم معظم رهبری بوده و نقشه راه را از ایشان به دست آوریم. ملت ایران نیز با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر چشم دشمنان را کور خواهند کرد.