شناسهٔ خبر: 153212 - سرویس فرهنگ
منبع: خانه ملت

فرهنگ انقلابی ایران در دنیا کم نظیر است

جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: فرهنگ انقلاب یک فرهنگ ناب است که در دنیا کم نظیر بود و همین باعث شد که کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای همسایه از این فرهنگ الگو بگیرند و دنباله رو آن باشند.

به گزارش «نماینده» سیدقاسم جاسمی، با اشاره به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر ارزش‌های دینی و مذهبی بود گفت: این انقلاب بر اساس اعتقادات معنوی که امام خمینی(ره) پایه‌ریزی کردند و در بهمن ماه سال ۵۷ به پیروزی رسید و در سال ۵۸ شروع به کار کرد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: آن روحیه انقلابی که از امام در بین مسئولان سرایت کرده بود، تاثیرات شگرفی را ایجاد کرد و دیدیم که همزمان با پیروزی انقلاب، درگیری‌های قومی و قبیله‌ای در اقصی نقاط کشور ایجاد شد و جنگ‌های داخلی را بر ما تحمیل کردند و نمی‌خواستند این فرهنگی که مبتنی بر فرهنگ ناب محمدی است شکل بگیرد و بعد از گذشت ۲ سال نیز جنگ بر ما تحمیل شد و تا اواخر دهه ۶۰ نیز به طول انجامید.

فرهنگ انقلاب یک فرهنگ ناب محمدی است

وی اظهار کرد: فرهنگ انقلاب یک فرهنگ ناب است که در دنیا کم نظیر بود و همین باعث شد که کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای همسایه از این فرهنگ الگو بگیرند و دنباله رو آن باشند و مردم نیز بر اساس این فرهنگ، وحدت و همدلی پیدا کردند و در جنگ نابرابر که با تمام دنیا داشتیم سربلند بیرون آییم لذا بنده این فرهنگ معنوی را بیشتر قبول دارم تا اینکه بخواهد با فیلم، سینما و تئاتر گسترش پیدا کند. هرچند این مسائل نیز تاثیرات خاص خود را داشته‌اند اما فرهنگ انقلاب یک فرهنگ نابی بود.

صداقت، پاکی، گفتمان صحیح و وحدت حاصل فرهنگ انقلابی

جاسمی ادامه داد: در این فرهنگ، صداقت، پاکی، گفتمان صحیح و وحدت وجود داشت و همین وحدت باعث شد که در جنگ پیروز شویم. اما نقش کارگردانان و موسیقی‌دانان و شعرا در رابطه با حماسه دفاع مقدس و انقلاب و پیروزی‌هایی که مردم به دست آورده بودند بی‌تاثیر نبود.

شرایط فرهنگی کشور خوب نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار این فرهنگ، اجتماع نیز رشد پیدا کرد تصریح کرد: این نکته را باید گفت که ضعف در مدیران باعث شد یک انشقاقی در بین مردم و جوانان نسل بعد ایجاد شود و بنده به عنوان یک نماینده شرایط فرهنگی کشور را خوب و مناسب تفکرهایی که برای آن انقلاب کردیم و امام رهبری آن را به عهده داشت نمی‌بینم.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: مطمئن هستم که انقلاب این فرهنگ ناب را به دورترین کشورهای دنیا صادر کرده و امیدوارم در اوایل دهه ۵۰ انقلاب بتوانیم یک شرایط خوبی را در کشور ایجاد کنیم.