شناسهٔ خبر: 153082 - سرویس سیاست
منبع: تسنیم

«پالرمو» در مجمع بی‌نتیجه ماند

فلاحت پیشه: تعویق بررسی «پالرمو» در مجمع تشخیص به دلایل فنی بود نه سیاسی

مجمع عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: لایحه پالرمو در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت، اعضای مجمع، تصمیم نهایی درباره این لایحه را به جلسه بعد موکول کردند.

به گزارش «نماینده» سید مصطفی میرسلیم در خصوص جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام  برای بررسی لایحه «پالرمو»، گفت: لایحه پالرمو در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت، اعضای مجمع تصمیم‌گیری نهایی درباره این لایحه را به جلسه بعد موکول کردند.

به گزارش «نماینده»، این لایحه پس از تصویب در مجلس و ایراد شورای نگهبان به آن، جهت حل اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

همچنین در ادامه حشمت‌الله فلاحت پیشه  با اشاره به بررسی لایحه پالرمو در جلسه امروز(شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: رأی گیری در مورد لایحه پالرمو در جلسه امروز انجام نشد و به تعویق افتاد زیرا باید هنوز نظرات دولت و مجلس و سایر نهادها به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا علت به تعویق افتادن بررسی این لایحه در مجمع تشخیص وعده جدید اروپا مبنی بر اجرای SPV است، گفت: بررسی این لایحه به دلایل فنی در مجمع تشخیص به تعویق افتاد و عوامل سیاسی دلیل تعویق در بررسی این لایحه نبود.