شناسهٔ خبر: 152809 - سرویس مجلس
منبع: فارس

سالک: نباید اجازه دهیم فضای مجازی کشورمان از خارج کشور مدیریت و کنترل شود

سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما نباید اجازه دهیم که فضای مجازی‌مان از بیرون از کشور مدیریت و کنترل شود و همانند بسیاری از کشورها همانند چین و کره باید فضای مجازی‌مان را خودمان کنترل کنیم و در این راستا باید حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را در دستورکار خود قرار دهیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر لزوم نظارت بر فضای مجازی در کشور گفت: نظارت و کنترل بر فضای مجازی امری ضروری است و نباید اینگونه باشد که کنترل و مدیریت آن در خارج از کشور باشد. 

وی افزود: در حوزه فضای مجازی بعضا نیاز به حتی جراحی داریم که همان فیلترینگ است و با وجود عوارض آن، بعضا ناچار به این کار هم هستیم چرا که از عوارض و آسیب‌های آن مصون باشیم. 

عضو کمسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌ دی‌ماه سال گذشته تلگرام فیلترینگ شد و صحیح این بود که این فیلترینگ ادامه داشته باشد و نه اینکه فیلتر آن رفع شود و شرایط به حالت سابق بازگردد. 

سالک خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که ما فقط بحث کنترل و نظارت را داشته باشیم، کشورهایی ماند چین، مالزی، کره جنوبی و... هم در فضای مجازی خود و پیام‌رسان‌ها نظارت دارند و  کنترل و مدیریت فضای مجازی‌شان دراختیار خودشان است و اجازه نمی‌دهند کسی از بیرون فضای مجازی آنها را مدیریت کند. 

وی در پایان گفت: در این راستا لازم است تا حمایت‌های لازم از پیام«‌سان‌های داخلی به عمل آید و ما استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی و حمایت از آنها را به طور جد در دستورکار خود قرار دهیم.