شناسهٔ خبر: 152783 - سرویس مجلس
منبع: خانه ملت

ذوالقدر" ضرورت بازنگری در اعتبارات نهاد کتابخانه ها با هدف حمایت از فرهنگ

فاطمه ذوالقدر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای نهاد کتابخانه های عمومی در لایحه ۹۸ حتی تکافوی پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان را نمی دهد.

به گزارش «نماینده»، سیده فاطمه ذوالقدر با انتقاد از اینکه قدم های سست ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با عدم تخصیص بودجه لازم به نهاد کتابخانه ها با ایست مواجه خواهد شد، گفت: پیش بینی بودجه لازم برای نهاد کتابخانههای عمومی 600 میلیارد تومان بود اما متاسفانه در لایحه بودجه 98 حدود 180 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس گزارش نهاد کتابخانه ها نه تنها این بودجه تکافوی نیاز پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان را نمی دهد بلکه تعطیلی 40 درصد کتابخانه را به دنبال دارد که تهدیدی بسیار جدی برای فرهنگ کشور است.

وی افزود: عدم تخصیص اعتبار در لایحه بودجه 98 و عدم برخورداری از سهم 0.5 درصدی که در شهرداری ها برای کتابخانه ها در نظر گرفته شده به دلیل مشکلات موجود در شهرداری ها، ضربه مهلکی را به پیکره فرهنگ کشور وارد خواهد ساخت که جبران لطمات و صدمات آن بسیار هزینه بر خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در شرایطی که برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها برای توسعه کتابخانه ها در روستاها و شهرستان های کوچک و کم برخوردار قرار دارد به دور از انصاف و عدالت است که این محرومیت بر آنها بیش از پیش تحمیل شود.نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: انتظار می رود با تلاش و همکاری نمایندگان در کمیسیون تلفیق بازنگری جدی در موضوع و میزان اعتبارات نهاد کتابخانه ها با هدف حمایت از فرهنگ و کالاهای فرهنگی انجام شود.