شناسهٔ خبر: 152777 - سرویس مجلس
منبع: فارس

نمایندگان منتقد هیات رئیسه از برخی سفرهای خارجی و خدمات درمانی محروم می‌شوند

پژمانفر// عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت گفت: آقایانی که در رأس مجلس هستند علی‌رغم این‌که لبخندهای زکام می‌زنند و دائما خود را در یک فضای تحمل و سعه صدر نشان می‌دهند، اما اصلا دوست ندارند صدای منتقد بشنوند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی‌ها در کشور در مقابل انتقاد سعه صدر ندارند گفت:‌این افراد نه‌تنها در قبال انتقاد برخورد تشکرآمیزی نسبت به منتقدین ندارند، بلکه آنها با بی‌انصافی در مضیقه و محدودیت قرار می‌دهند.

وی‌ افزود: به عنوان نمونه در مجلس‌ تعدادی از نمایندگان انتقادات جدی را مطرح می‌کنند که این انتقادات وارد است، اما به واسطه انتقاداتی که دارند، در حوزه انتخابیه خود و در ارتباط برخی از دوایر و دستگاه‌ها به شدت در مضیقه قرار می‌گیرند و از سوی این دستگاه‌ها در بلک‌لیست قرار می‌گیرند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: درست کردن بلک لیست از منتقدین یک رفتار غیرمنطقی است که هم به ضرر نهادها و اشخاصی است که به آنها انتقاد می‌شود و هم روحیه انتقاد و نقادی را در جامعه می‌کشد و موج ترویج روحیه چاپلوسی و مسائل این چنینی در جامعه می‌شود.

پژمانفر خاطرنشان کرد: امیدواریم که دولت از این فضای گارد گرفته در مقابل منتقدان بیرون بیاید، منتقدینی که در جایگاه‌های مختلف انتقادهای سازنده دارند، درواقع مأموریت خود را انجام می‌دهند که اگر اشکالی در مورد افراد یا وزارتخانه‌هایی یا تشکیلاتی وجود دارد، منتقدین اعلام می‌کنند که این اشکالات وجود دارد و می‌گویند این مشکلات در صورت برنامه‌ریزی قابل‌حل است.

وی با انتقاد از عدم روحیه عملکرد رئیس و هیأت رئیسه مجلس افزود: ‌عملکرد هیأت رئیسه از یک سو و عملکرد شخص رئیس مجلس از سوی دیگر قابل بحث و بررسی است. متأسفانه با توجه به اختیاراتی که رئیس مجلس در انحصار خود دارد، ‌هیأت رئیسه نیز در ارتباط با مسائل مختلف رعایت انصاف و پذیرش نظرات دیگران را نمی‌کنند. ‌

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: ‌به عنوان مثال دیوارکشی‌هایی که در اطراف مجلس صورت گرفته این‌گونه نیست که با نظر کارشناسی انجام شده باشد، بسیاری از کارشناسان این اقدام را کاملا غیرفنی و غیرکارشناسی دانسته‌اند. اما رئیس مجلس با توجیه پدافند غیرعامل بر این دیوارکشی‌ها تأکید دارد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: در مورد قراردادهایی که با مراکز درمانی امضا شده که به نمایندگان خدمات درمانی ارائه دهند، به نمایندگان منتقد گفته می‌شود که شما اجازه ندارید از این خدمات درمانی استفاده کنید. اگر نماینده‌ای اعتراضی داشته باشد عنوان می‌شود که خدمات درمانی‌اش قطع شود که این رفتارها نه رفتار منطقی بلکه رفتاری دیکتاتوری است. این دستورات عموما از جانب رئیس مجلس داده می‌شود و حتی من با دوستان هیأت رئیسه که صحبت می‌کنم، می‌گویند ‌به ما اجازه موافقت یا مخالفت کردن ‌هم با این‌گونه موضوعات را نمی‌دهند.

وی افزود: در مجلس خدماتی به برخی از افراد داده می‌شود که دیگران از آن محروم هستند، برای مثال در رابطه با سفرهای خارجی، تعدادی از افراد مرتب با رئیس مجلس به این سفرهای خارجی می‌روند. ‌تاکنون چند نفر از کسانی که منتقد و مخالف نظرات رئیس مجلس بودند توانسته‌اند به سفرهای خارجی بروند. این در حالی است که هیچ نماینده‌ای از نماینده دیگر، نماینده‌تر نیست اما از نگاه رئیس مجلس بعضی‌ها نماینده هستند و بعضی‌ها غیرنماینده.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت در پایان گفت: آقایانی که در رأس مجلس هستند علی‌رغم این‌که لبخندهای زکام می‌زنند و دائما خود را در یک فضای تحمل و سعه صدر نشان می‌دهند، اما اصلا دوست ندارند صدای منتقد بشنوند و روحیه انتقادپذیری به شدت در آنها پایین است و نتیجه این رفتارهای آقایان این است که هیچ جایگاه مردمی ندارند.