شناسهٔ خبر: 152774 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

دلال‌ها روند جذب توریست درمانی را مختل کرده اند

ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: راه اندازی مراکز تخصصی و فوق تخصصی تشخیص سرطان گامی بلند در مسیر توسعه گردشگری سلامت خواهد بود.

به گزارش «نماینده» اکبر ترکی، در رابطه با ضرورت راه اندازی مرکز تشخیص سرطاندر کشور گفت: با آمدن تکنولوژی‌های جدید و مدرنیته شدن زندگی‌ها بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان شیوع بیشتری پیدا کرد. بنابر این برای مطالعه، تشخیص و درمان این بیماری نیازمند احداث مراکز تخصصی در تهران و مراکز استان‌ها است که خوشبختانه در حال راه اندازی  است.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس تصریح کرد: احداث مراکز تخصصی سرطان به بیمار کمک می‌کند تا در مراکزی تخصصی و با تیم تخصصی روند درمانی سریع تر و باکیفیت‌تری را سپری کند.

ترکی در رابطه با وضعیت علمی ایران در حوزه شناخت و درمان سرطان گفت: ما در بحث تشخیص و درمان انواع سرطان در سطح برتر و همتراز با کشورهای پیشرفته دنیا هستیم. اگر بتوانیم مراکز تخصصی  وفوق تخصصی برای رسیدگی به این بیماری داشته باشم، بیماران را در مسیر مطلوب مدیریت درمانی قرار دادیم، چرا که نسخه‌نویسی و شناخت تنها ابتدای راه است و نباید بیمار را به حال خود رها کنیم، بنابراین مدیریت درمان بسیار مهم است  که بی تردید با احداث بیمارستان و مراکز تخصصی شناخت و درمان بیماری‌های خاص به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد.

راه اندازی مراکز تخصصی تشخیص سرطان گامی بلند در مسیر توسعه گردشگری سلامت خواهد بود

ایران از لحاظ پزشکی در منطقه و جهان شناخته شده است و بسیاری از رتبه‌های اول جهان در اختیار پزشکان و دانشمندان ایرانی است، ضمن اینکه از تجهیزات و بیمارستان‌های بسیا باکیفتی برخوردار هستیم، این موارد کافی است تا از لحاظ گردشگری و توریست سلامت در جهان سرآ مد باشیم

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه احداث راه اندازی مراکز تخصصی تشخیص سرطان گامی بلند در مسیر توسعه گردشگری سلامت خواهد بود گفت: با توجه به اینکه ایران از لحاظ پزشکی در منطقه و جهان شناخته شده است و بسیاری از رتبه‌های اول جهان در اختیار پزشکان و دانشمندان ایرانی است، ضمن اینکه از تجهیزات و بیمارستان‌های بسیار باکیفتی برخوردار هستیم، این موارد کافی است تا از لحاظ گردشگری و توریست سلامت در جهان سرآ مد باشیم. اما متاسفانه به دلیل سوء مدیریت دستگاه‌ها متولی حرکت مطلوبی را در این حوزه شاهد نبودیم و اگر فعالیتی هم وجود دارد، پراکنده و جزیره‌ای است.

مشکلات بخش‌های خصوصی و دولتی مانع حرکت و توسعه گردشگری سلامت است

وی اظهار کرد: متاسفانه برای جذب توریست در کشور هیچ راهکار مدونی توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه نشده است. کشورهایی که در حوزه درمانی از ما بسیار عقب تر بوده اند با سرمایه گزاری و برنامه‌ریزی به شرایط بسیار خوبی رسیده اند. مشکلاتی که بین بخش‌های خصوصی و دولتی، وزارت بهداشت و درمان، وزارت امورخارجه، میراث فرهنگی و نظام پزشکی  وجود دارد، مانع از حرکت و توسعه این بخش شده است.

ضرورت توجه به بخش خصوصی برای توسعه گردشگری سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: توریست سلامت نیازمند توسعه و ساماندهی گسترده زیر ساختی است. از این رو باید به بخش‌های خصوصی توجه ویژه‌ای شود، هزینه درمان در کشور ما بسیار پایین و تخصص‌های بسیار بالا است، همین دو عامل مهترین موضوع برای جذب توریست و گسترش توریست درمانی است.

دلال‌ها روند جذب توریست درمانی را مختل کرده اند

وی در پایان خاطر نشان کرد: علاوه بر سوء مدیریت دستگاه‌های متولی، وجود برخی از دلال ها  در روند جذب توریست درمانی و سلامت اخلال ایجاد کرده است. دلال‌ها، افرادی را که با هدف درمان قست ورود به کشور را دارند، شناسایی و با دریافت مبالغ هنگفت به مراکز درمانی نامناسب می‌برند بی تردید حضور دلالان گردشگری سلامت کشور را از بین می‌برد. به عقیده بنده باید به موضوع توریست درمانی توجه بیشتری شود و با یک مدیریت یکپارچه و مدون وضعیت بسیار مطلوبی را برای حوزه گردشگری سلامت در کشور به وجود بیاوریم.