شناسهٔ خبر: 152753 - سرویس سیاست
منبع: فارس

صفارهرندی: ایران در میان 15 اقتصاد برتر دنیا قرار دارد

محمدحسین صفارهرندی/2 عضو تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به اعتراف دشمن مبنی بر اینکه اقتصاد کلان ایران یک اقتصاد محکم است، گفت: امروز در رده‌بندی اقتصادهای برتر جهان از حدود 200 کشور، ما در بین 15 کشور برتر هستیم.

به گزارش «نماینده»،محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در مراسم گرامیداشت سالگرد حماسه ۹ دی‌ماه در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) باقرآباد برگزار شد، اظهار داشت: در 17 دی‌ماه سال 1314 فرمان اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی داده شد، اما مردم این روز را با قیام 19 دی در سال 57 از یاد بردند و همچنین 9 دی سال 88 هم به آن اضافه شد و فاصله این دو روز به "دهه بصیرت" معروف شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای امروز در تلاش‌اند تا روز 17 دی را پر رنگ‌تر جلوه دهند تا 19 دی از یادها برود، افزود: امروز برای تجلیل دور هم جمع نشده‌ایم؛ با اینکه نگاه ما به آینده است اما نباید گذشته را هم از یاد برد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تا پرچم 9 دی بر افراشته است انقلاب بیمه است، تصریح کرد: اگر این پرچم و علامت پایین بیاید ارزش‌ها محو و لگدمال می‌شود، ارزش‌های طاغوتی، حق‌کشی‌ها و بی‌عدالتی‌ها رو می‌آیند.

وی با یادآوری اینکه این‌گونه مراسم‌ها تنها برای بزرگداشت یک روز نیست، گفت: موضوع این است که این علامت‌ها را پیدا می‌کنیم، اگر علامت نباشد آنگاه آن‌ها که دزدانه پرچم امام حسین (ع) را آتش می‌زدند، روزی مسؤول شده و خودشان مستقیماً عامل تباهی می‌شوند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: سال 89 عده‌ای می‌خواستند ارزش‌های انقلاب و 22 بهمن را محو کنند، می‌گفتند در 25 بهمن را در راستای بیداری اسلامی راهپیمایی کنیم اما نظام به‌درستی در برابر خواسته آنان ایستادگی کرد و اجازه این کار را به آنان نداد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از حجاج که چند مرتبه به حج رفته‌اند می‌گویند که هر بار که مجدد به مکه می‌آییم، می‌بینیم که بسیاری از علامت‌ها و نام‌ها جابه‌جا شده‌اند که این سیاست تغییر علامت‌ها، آگاهانه از سوی رژیم سعودی انجام می‌شود، این در حالی است که مکان‌هایی که نام ابوسفیان و ابوجهل دارند تاکنون بدون تغییر مانده‌ که این رفتار آن‌ها فقط یک کار ظاهری نیست، بلکه تغییر سنن و سبک زندگی‌های اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمن از تجمعات مذهبی ما ضربه خورده است، تصریح کرد: یک روز دشمن با بهانه اینکه ایران شده است ملت گریه و ناله، درصدد تغییر مکتب عاشورایی بود، روزی کلمه مستضعف را که یک واژه مهم قرآنی بود را به واژه "قشر آسیب‌پذیر" تغییر دادند تا نشانه‌ها گم شوند.

وی با اشاره به اعتراف امروز دشمن مبنی بر اینکه اقتصاد کلان ما یک اقتصاد محکم است، گفت: امروز در رده‌بندی اقتصادهای برتر جهان از حدود 200 کشور ما در بین 15 کشور اول هستیم، این ریالی که امروز می‌بینیم ارزش واقعی پول ما نیست بلکه حاصل القائات دشمن است، وقتی که مدیر لایقی را بر رأس بانک مرکزی بگذاریم به‌ راحتی می‌توان دلار را به 10 هزار تومان و حتی کمتر رساند.

صفارهرندی در پایان، ایران اسلامی را سرزمین علامت‌ها خواند و خاطرنشان کرد: علامت‌های ما محکم است و ریشه در اعتقادات 1400 ساله اسلام و اهل‌بیت (ع) دارد، دشمن اگر بخواهد علامت‌های ما را بزند با پاسخ قاطع مردم روبرو خواهد شد.