شناسهٔ خبر: 152744 - سرویس جامعه
منبع: تسنیم

پیشنهاد نمایندگان برای افزایش بودجه بیماران خاص در سال آینده

بیمارستان هسته ای 43 عضو کمیسیون بهداشت مجلس از پیشنهاد اعضای کمیسیون بهداشت برای افزایش بودجه بیماران خاص در بودجه سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش «نماینده»، اکبر ترکی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بررسی بودجه سال 98 در حوزه بهداشت و درمان در کمیسیون بهداشت مجلس، گفت: با توجه به شرایط اقتصاد نباید بودجه درمان مردم به ویژه بیماران خاص مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه روند درمان بیماری‌های خاص طولانی مدت و بسیار هزینه‌بر هستند؛ لذا بسیاری از خانواده‌ها از پس تأمین هزینه‌های درمان بر نمی‌آیند و بعضا خانواده‌ها را به سمت فقر می‌برد، افزود: بنابراین لازم است دولت به این مسئله توجه داشته باشد  و از طریق بودجه دولتی از این بیماران و خانواده‌های آنها حمایت کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه میزان ردیف بودجه‌ای که در سال‌های گذشته برای حمایت از بیماران خاص در نظر گرفته شده چندان جوابگوی مشکلات آنها نبوده است، اظهار داشت: اعضای کمیسیون معتقدند بودجه‌ای که امسال نیز در نظر گرفته شده، چندان مناسب نیست. با توجه به شرایط اقتصادی لازم است میزان آن افزایش یابد.

ترکی با بیان اینکه متأسفانه بودجه‌ای که در سال 98 برای بیماران خاص در نظر گرفته شده نسبت به سال جاری کاهش یافته است، تاکید کرد: اعضای کمیسیون بهداشت پیشنهادی را مطرح کردند مبنی بر اینکه ردیف بودجه بیماران خاص در بودجه سال 98 افزایش یابد تا بخشی از مشکلات آنها رفع شود.

نماینده مردم فریدون‌شهر در مجلس گفت: پیشنهاد افزایش بودجه بیماران خاص در بودجه سال 98 به کمیسیون تلفیق بودجه ارائه می‌شود. امیدواریم این پیشنهاد در صحن علنی مجلس مورد موافقت اعضای کمیسیون و نمایندگان قرار گیرد.