شناسهٔ خبر: 152720 - سرویس پارلمان شهری
منبع: مهر

خیابانی در پایتخت به نام قربانیان سانچی نامگذاری شد

خداکرمی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نامگذاری خیابانی در پایتخت به نام «قربانیان سانچی» رأی دادند.

به گزارش «نماینده»، در جلسه امروز شورای شهر تهران تغییر نام و نامگذاری ۹ معبر در دستور کار قرار گرفت که یکی از نامگذاری‌ها، تغییر نام محله «هزارسنگ» به «کوهساران» در محله درکه بود.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در جریان بررسی این نامگذاری گفت: این محله از قدیم به نام «هزار سنگ» معروف بوده هر چند امروز همه این سنگ‌ها به برج‌های بلند تبدیل شده اما بهتر است این محله به نام قدیم خود باقی بماند.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران نیز در تائید سخنان خداکرمی اظهار داشت: باید به نام قدیم محلات توجه شود؛ این محله در گذشته سنگ‌های زیادی داشته و معدن سنگ سبز در نزدیکی آن قرار دارد.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در توضیح به مخالفان تصریح کرد: این مخالفان در جلسه کمیسیون نامگذاری مورد بحث قرار گرفت؛ این تغییر نام، درخواست اهالی محل و شورایاری‌ها با ۲۵۰ امضاء است که با استناد به نامگذاری قدیم محل اعلام کردند که پیش از این، اسم این محله «کوهساران» بوده و پس از تغییر، اهالی نسبت به آن اعتراض کردند.

در ادامه مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه شورای سوم و طرحی که در کمیسیون نامگذاری شورای چهارم دنبال می‌شد، گفت: باید به سمت شماره‌گذاری معابر در پایتخت پیش برویم.

همچنین محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در تائید سخنان فراهانی اعلام کرد: شماره‌گذاری خیابان‌ها باید همراه با ایجاد زیرساخت‌های مناسب باشد و در محلاتی که قاعده‌مند ساخته شده‌اند، این شماره‌گذاری شده است.

همچنین اعضای شورا به نامگذاری خیابانی به نام «شهدای سانچی» رأی داده و با تغییر نام محله «هزار سنگ» به «کوهساران» مخالفت کردند.