شناسهٔ خبر: 152707 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

حذف صفر از پول ملی نیاز به مصوبه مجلس دارد

موسوی لارگانی/2 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف ۴ صفر از پول ملی نیاز به مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان دارد.

  به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر حذف 4 صفر از واحد پول ملی، گفت: این موضوع جدید نیست و در دولت‌های نهم تا یازدهم، هم این موضوع مطرح بود اما هیچ گاه ع حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر حذف 4 صفر از واحد پول ملی، گفت: این موضوع جدید نیست و در دولت‌های نهم تا یازدهم، هم این موضوع مطرح بود اما هیچ گاه عملیاتی نشد. ملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم تصویب شد که واحد پول ملی از ریال به تومان تغییر کند، افزود: اما عملا این موضوع اجرا نشد و اگر قرار بود تا این اتفاق بیفتد باید کلیه اسکناس‌ها و سکه‌ها تغییر می‌کرد که این اتفاق نیفتاد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: تاکنون بحثی در مورد حذف 4 صفر از واحد پول ملی از سوی نمایندگان دولت، بانک مرکزی  و یا وزارت اقتصاد در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح نشده است.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه حذف صفر از پول ملی به منظور تقویت ارزش آن انجام می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه ارزش پول ملی بسیار کاهش یافته، لذا اقداماتی مانند حذف صفر یا تغییر عنوان واحد پول ملی، چندان مؤثر نخواهد بود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس در پاسخ به این پرسش که حذف صفر از واحد پول ملی نیاز به مصوبه مجلس دارد،گفت: قطعا دولت برای این کار باید مصوبه به مجلس بدهد تا در کمیسیون‌های تخصصی مجلس یعنی کمیسیون اقتصادی، برنامه وبودجه و برخی از کمیسیون‌های مجلس بررسی شود، در صحن علنی تصویب و به تایید شورای نگهبان نیز برسد.