شناسهٔ خبر: 152698 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

جمعیت ۶۰ درصدی نیروهای شرکتی در شهرداری‌های کشور

کیان پور عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نیروهای شرکتی شهرداری ها امروز به دلیل نوع رسیدگی و برخورد با آن ها، انگیزه ای برای کار ندارند و قطعا این مسئله بر عملکرد شهرداری ها اثرگذار خواهد بود.

هب گزارش «نماینده» مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری های کل کشور، گفت: امروز این نیروها وضعیت قابل قبولی ندارند و عملا شرکت های پیمانکاری از شرایط کنونی بهره برده و بخش قابل توجهی از بودجه نیروهای شرکتی را در اختیار می گیرند.
 

کارمندان شرکتی شهرداری ها امنیت شغلی ندارند/شهرداری ها باید شرایط را برای تبدیل وضعیت نیروهافراهم کنند

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز دو دغدغه اصلی برای کارمندان شرکتی شهرداری ها وجود دارد، نخستین مسئله، ثبات و امنیت شغلی کارمندان است، امروز این افراد هیچ امنیتی برای شغل خود نداشته و آینده کاری آن ها مشخص نیست و افراد نمی دانند که در آینده به کار خود در شهرداری مشغول هستند یا خیر؛ بنابر این شهرداری ها باید شرایط را برای تبدیل وضعیت و جذب این افراد فراهم کنند.

وی افزود: یکی دیگر از مسائل و مشکلات کارمندان شرکتی شهرداری ها، موضوع دریافت معوقات و حقوق های معوق آن ها است، امروز شاهد هستیم که نیروهای قراردادی و رسمی از پاداش ها و اضافه کارها بهره می برند اما به نیروهای شرکتی هیچ یک از این مزایا پرداخت نمی شود، از این رو شهرداری باید نسبت پرداخت به این مبالغ به نیروهای شرکتی اقدام کند.

نیروهای شرکتی حدود ۶۰ درصد از پرسنل شهرداری ها را تشکیل می دهند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اعلام اینکه در شرایط کنونی نیروهای شرکتی حدود ۶۰ درصد از پرسنل شهرداری ها را تشکیل می دهند، گفت: این آمار نشان دهنده آن است که بخش اعظمی از عملکرد و فعالیت شهرداری ها مرتبط با نیروهای شرکتی است، حال این نیروها امروز به دلیل نوع رسیدگی و برخورد با آن ها، انگیزه ای برای کار ندارند و قطعا این مسئله بر عملکرد شهرداری ها اثرگذار خواهد بود.

شهرداری ها قادر به پرداخت حق بیمه کارمندان شرکتی نیستند

مشکل دیگر نیروهای شرکتی شهرداری ها، موضوع پرداخت حق بیمه است، در شرایط کنونی به دلیل عدم تحقق درآمدها، شهرداری ها قادر به پرداخت حق بیمه کارمندان شرکتی نیستند و یا این مسئله با تأخیر بسیار صورت می گیرد

کیانپور ادامه داد: مشکل دیگر نیروهای شرکتی شهرداری ها، موضوع پرداخت حق بیمه است، در شرایط کنونی به دلیل عدم تحقق درآمدها، شهرداری ها قادر به پرداخت حق بیمه کارمندان شرکتی نیستند و یا این مسئله با تأخیر بسیار صورت می گیرد.

وزارت کشور باید راهبرد ویژه ای را برای حمایت از شهرداری ها طراحی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: وزارت کشور باید راهبرد ویژه ای را برای حمایت از شهرداری ها به ویژه در شهرهای کوچک طراحی کند، زیرا امروز این نهادها با مشکلات اعتباری و بودجه ای بسیاری روبه رو هستند و دستگاه های متولی باید فکری برای حل این مسائل بیاندیشند.