شناسهٔ خبر: 152689 - سرویس مجلس
منبع: مهر

کریمی ؛بررسی طرح واگذاری «بیمه تکمیلی ایثارگران» به بنیاد شهید در مجلس

علی اکبر کریمی سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس از بررسی طرح دوفوریتی واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به بنیاد شهید در جلسه علنی فردا(یکشنبه) خبر داد.

 به گزارش «نماینده» علی‌اکبر کریمی، از تهیه طرحی از سوی اعضای فراکسیون ایثارگران مجلس برای واگذاری خدمات درمانی و بیمه تکمیلی ایثارگران به بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، مجددا کلیه خدمات مربوط به حوزه بهداشتی و درمانی ایثارگران اعم از جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا به طور متمرکز توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه خواهد شد و اعتبارات مورد نیاز آن هم هر سال در بودجه سنواتی کشور پیش‌بینی می‌شود.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به اینکه احتمالا این طرح دوفوریتی در جلسه علنی روز یک‌شنبه (۱۶ دی ماه) مورد بررسی قرار گرفته و به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود، تصریح کرد: بر اساس این طرح، ماده ۱۳ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که در حال حاضر واگذاری این خدمات را به دستگاه‌ها موکول کرده است، اصلاح شده و بنیاد شهید خدمات مورد نیاز را به ایثارگران ارائه می‌کند.

وی متذکر شد: دولت در مهر ماه سال جاری مصوبه‌ای داشت که بر اساس آن،  ارائه خدمات درمانی در حوزه بیمه تکمیلی ایثارگران و جانبازان که به صورت متمرکز توسط بنیاد شهید ارائه می‌شد، به دستگاه‌ها انتقال داده شد،  این در حالی است که اغلب این دستگاه‌ها اعتبارات کافی برای این موضوع را ندارند و نتوانستند سازوکار ارائه این خدمات را فراهم کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه این خدمات باید همچنان در بنیاد شهید ارائه شود، گفت: این مصوبه دولت باید اصلاح شود تا از ابتدای سال ۹۸ بر اساس طرح فراکسیون ایثارگران و قانون جدید بودجه ۹۸، کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت متمرکز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه شود.