شناسهٔ خبر: 152683 - سرویس مجلس
منبع: ایرنا

مجلس در جایگاه واقعی خود نیست

علی بختیار عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس در جایگاه واقعی خود نیست، گفت: قوه مقننه باید تصمیمات شجاعانه بگیرد که شرط این تصمیمات توجه به واقعیات است و نه این که احساسی اقدام کند.

به گزارش «نماینده» «علی بختیار» روز شنبه افزود: اگر تصمیمات مجلس احساسی باشد نمی توان مشکلات کشور در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی را حل کرد.

وی تصریح کرد: امروز با مجلسی دارای ساختار عریض و طویل روبرو هستیم که ما انتقاد به این ساختار داریم چراکه در خدمت نمایندگان نیست.
نماینده مردم گلپایگان در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که ما تلاش کردیم رییس مجلس را تغییر دهیم، این است که خانه ملت به صورت دموکراتیک باید اداره شود و به جایگاه واقعی خود برسد و به راس امور مجلس بازگردد.
بختیار یادآور شد: مردم از مجلس انتظار دارند برای مسائل کشور تصمیم بگیرد، در تمام دنیا ریاست مجلس سخنگو است ولی در علی لاریجانی در مجلس مدیریت می کند از این رو لازم است اصلاحاتی در این ساختار ایجاد شود.
وی افزود: ساختار و نیروی انسانی مجلس روز به روز عریض و طویل تر می شود در حالی که ساختار بزرگ نمی تواند پویایی لازم و کارکردی داشته باشد بنابر این لازم می دانیم که اصلاحاتی در این زمینه صورت گیرد.
وی درمورد دلایل تغییر در ساختار مجلس گفت: ما قصد تقابل و دشمنی با کسی نداریم بلکه می خواهیم تغییراتی را در این ساختار ایجاد کنیم تا روند قانونگذاری پویا شود.
وی با بیان این که برای آبادانی کشور نیاز به مجلس پرتحرک و کارآمد داریم، اظهار داشت: هر کدام از نمایندگان ظرفیتی دارند، برخی کارکرد بیشتری دارند، این موضوع باید پذیرفته شود.
عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: در این راستا مرکز پژوهش های مجلس، دیوان محاسبات، معاونت اجرایی، اداره قوانین و نظارت مجلس باید در خدمت نمایندگان باشند و اطلاعات مهم را برای تصمیمات لازم به ما بدهند ولی هم اکنون این گونه نیست.
وی گفت: امروز به جای این که انرژی نمایندگان صرف مسائل مهم شود باید صرف این شود که چرا طرح ها در معاونت های مختلف مجلس گیر کرده و در همه حال در حال پیگیری هستیم.
وی ادامه داد: ان شاءالله مردم برای انتخابات آتی به نامزدهایی رای می دهند که این ساختار مجلس و مدیریت تغییر کند و گرنه اگر قرار باشد که در دوره آینده همین رویه ادامه یابد، حتی اکثریت نمایندگان هم عوض شوند، نتیجه ای نخواهد داشت.