شناسهٔ خبر: 152646 - سرویس مجلس

گفت‌وگوی اختصاصی «نماینده» با کریمی قدوسی پیرامون حواشی اخیر

تذکر دادم شکایت کردند!

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون حواشی اخیری که برایش ایجاد شده واکنش نشان داد.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «نماینده» درباره حواشی اخیر پیرامون شکایت وزارت اطلاعات از وی، اظهار داشت: امروز یک سوال از وزیر اطلاعات مطرح کردم و تحویل هیئت رئیسه دادم. طبق آیین نامه سوالی را که نماینده طراحی می‌کند و به هیئت رئیسه تقدیم می کند باید به کمیسیون مربوط ارجاع و وزیر دعوت شود و درباره آن توضیح دهد. 

وی افزود: با بیان اینکه نماینده باید در کمیسیون اعلام کند که آیا از پرسش مطرح شده قانع شده است یا خیر اظهار کرد: اگر سوال، ملی بود به صحن می آید و اگر استانی بود، از طریق دیگری رسیدگی می‌شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: بنده دو سوال نوشته بودم و به هیئت رئیسه به آقای رحیمی ارسال کردم و ایشان باید طبق آیین نامه این سوالات را به کمیسیون می فرستاد. حال چگونه رفته و آن را توئیت کرده است؟ 

کریمی قدوسی با بیان اینکه یکی از سوالات در رابطه با شکایتی است که وزارت اطلاعات از بنده کرده است، گفت: موضوع آن هم به پخش مستند دری اصفهانی، جاسوسی است که اکنون در زندان است. شکایت از او کرده که چرا آقای کریمی قدوسی مستندی را که محرمانه بوده در صحن علنی در صحن مجلس پخش کرده است.

وی ادامه داد: قبل از این شکایت ۲۷ نفر از نمایندگان اصلاح طلب مجلس از وزیر دفاع همین سوال را کرده بودند که چرا آقای کریمی این مستند را پخش کرده است؟ این مستند اعترافات یک جاسوس هسته ای است که خودش می‌گوید جاسوسی کردم، دوتابعیتی بودم، اسرار اقتصادی ملت ایران را خارج می کردم. مثل همین مستندهای سیامک نمازی و باقر نمازی که این روزها از رسانه ملی در حال پخش است. این مورد دری اصفهانی نیز مانند مورد جیسون رضاییان، سیامک نمازی، الهه اسفندیاری و امثالهم است که تاکنون به علت جاسوسی دستگیر شده‌اند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه سازمان اطلاعات سپاه طی نامه‌ای به آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس محرمانه بودن مستند را رد کرده، گفت: بنده هم امروز از وزیر اطلاعات سوال کرده بودم که چرا شما عین همان سوالی که اصلاح طلب ها از وزیر دفاع پرسیدند و ما در کمیسیون امنیت بحث سنگینی با اصلاح‌طلب‌ها از جمله آقای رحیمی و امثال ایشان داشتیم را شما تبدیل به شکایت کرده اید؟ 

کریمی قدوسی ادامه داد: آن هم وزارت اطلاعاتی که باید بیاید در دفاع از نمایندگانی که در مقابل جاسوسی و نفوذ ایستاده اند حمایت کند؛ اما با جریان افراطی که امروز دنبال زیر سوال بردن کیفرخواست های ۵ اعدامی محیط زیستی هستند همراهی می‌کند. آنها به شدت دنبال آن هستند که اصل جاسوسی و این کیفرخواست پرونده ها را زیر سوال ببرند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه بدنه وزارت اطلاعات دلسوز هستند و بیشتر منظورم وزیر اطلاعات است که چرا اینکار را کردند، گفت: بنده خواستم آقای رحیمی نامه را به کمیسیون ارجاع کند، اما متاسفانه ایشان سوگند شریف را زیر پا گذاشته و چیزی که خود نماینده باید درباره اش اظهار نظر کند را خودشیرینی کرده و توییت کرده است. 

کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که آیا شما قبلا از این شکایت‌ها تبرئه نشده بودید، گفت: این شکایت جدید است، از این شکایت ها زیاد است. قرار است این شکایت ها هفته آینده در هیئت نظارت بررسی شود. 

وی با بیان اینکه هشت شکایت جدید دارم گفت: درباره همه اینها توضیح می‌دهم. بحث روشنی بوده، یک نماینده مستندی را ضمن سوال از آقای ظریف پخش کرده که محرمانه هم نبوده است، اما چون مربوط به جاسوسی است آقایان ناراحت شدند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره شکایت نهاد ریاست جمهوری از وی نیز گفت: شکایت نهاد ریاست جمهوری به خانم ابتکار و خانم مولاوردی برمی‌گردد که گفته بودم اینها از جاسوسان محیط زیستی، مثل سید امامی حمایت کرده اند. خانم مولاوردی از "نزار زاکا" که جاسوس لبنانی الاصل است و عضو سازمان سیا بوده است در مصاحبه با شبکه خارجی حمایت و دستگیری این فرد را زیر سوال می‌برد. قوه قضائیه عکس العمل نشان می دهد و عین کلیپ اظهارت ایشان اکنون در فضای مجازی موجود است. 

کریمی قدوسی در پایان، تصریح کرد: بنده به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این موضوعات را تذکر دادم، اما آنها از این تذکر، شکایت کردند.