شناسهٔ خبر: 152606 - سرویس مجلس
منبع: تسنیم

وزارت صمت پیگیر بازگشایی ثبت سفارش خودرو با شرایط جدید است

حسینی کیا/2 عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از پیگیری وزارت صمت برای بازگشایی ثبت سفارش خودرو با شرایط جدید خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش قیمت‌ خودروها از سوی خودروسازان، گفت: در اینکه بازار خودرو باید ساماندهی شود بحثی وجود ندارد، در همین راستا نمایندگان طرح یک‌فوریتی را تدوین کرده و در حال بررسی آن در کمیسیون هستیم.

وی با تصریح به لزوم ساماندهی بازار خودرو ادامه داد: باید خودروهای ارزان‌قیمت، باکیفیت و رقابت‌پذیر از سوی خودروسازان تولید و به مصرف‌کنندگان ارائه شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس با بیان اینکه کنار ساماندهی بازار خودرو باید بحث ساماندهی ثبت سفارش‌ها نیز انجام شود، اضافه کرد: باید سازوکار مناسبی ایجاد شود تا واردات خودرو نیز انجام شود و خودروسازان داخلی با آنها رقابت کنند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن با تأکید بر اینکه هم‌زمان با اعلام تحریم‌ها قیمت قطعات نیز افزایش یافته است، افزود: افزایش قیمت خودروها از سوی خودروسازان تا حدی قابل قبول بود اما اینکه برخی خودروها افزایش زیادی داشته باشند، مورد قبول کمیسیون نبود.

حسینی‌کیا درباره بازگشایی سامانه ثبت سفارش از سوی وزارت صمت اظهار داشت: وزارت صمت پیگیر این موضوع است؛ البته نظر وزیر صنعت بر این است که باید تأمین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو به‌عهده خود وارد کننده باشد و از بیت‌المال و ارز دولتی استفاده نشود.