شناسهٔ خبر: 152446 - سرویس سیاست
منبع: فارس

برای تامین وحدت نیروهای انقلاب گام هایی برداشته شده/دنبال وحدت راهبردی هستیم

حداد عادل43 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: برای تامین وحدت نیروهای انقلاب گام هایی برداشته شده است.

به گزارش «نماینده»، غلامعلی حدادعادل عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی شنبه شب در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: حوالی اردیبهشت سال ۷۹ که اعلام شد قرار است به مجلس ششم برویم مدام در این ساختمان جلسه داشتیم و این ساختمان یادآور خاطرات آن دوران است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین مناسبت دیماه ۲۶دیماه و روز فرار شاه است گفت: نباید هیچ وقت امام را فراموش کنیم و حضرت آقا هروقت یاد امام می کنند وقت از دستشان در می رود و این مصلحتی نیست و ایشان ذوب در امام است.

حداد عادل با بیان اینکه ۴۰ سال از انقلاب گذشته و ما سر این چهل سالگی باید فکر کنیم از کجا به اینجا رسیده ایم و تا کجا باید ادامه دهیم گفت: یک روز این چهل سال را هم بدون تحریم و تهدید توطئه سپری نکرده ایم ولی این انقلاب چهل سال است که سر پاست.

وی ضمن تاکید بر اینکه ایران امروز در گفتمان سیاسی آمریکایی ها همان جایگاهی را دارد که شوروی در زمان جنگ سرد داشت گفت:  روزی نیست که خبری نشنویم که مقامات آمریکایی درمورد ایران حرف نزنند و ترامپ هفته ای چند بار از ایران نام می برد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب  اسلامی افزود: ایران در لبنان و سوریه و یمن به قدرت منطقه ای تبدیل شده که با پول و اسلحه بدست نیامده چون اگر با پول کار پیش برود سعودی ها بیشتر از ما پول دارند.

وی تاکید کرد: ایران در روابط بین الملل صداقت به خرج داده و بر سر ملت های منطقه معامله نکرده است.

حدادعادل با بیان اینکه روی کار آمدن ترامپ کمکی به ما در نقد سیاست و دولت آمریکا و تمدن غرب است گفت: کی ممکن بود ما آمریکا و باطن این تمدن را به این شکل به ملت خودمان نشان دهیم و این به نفع ماست.

وی ادامه داد: برخی رهبران جبهه ملی با اینکه عامل سقوط مصدق در ۲۸ مرداد بود بعد از ترور کندی به سفارت این کشور رفته تسلیت گفتند و جالب اینکه این فرد بعد از ۲۸ مرداد زندانی هم شده بود.

حداد عادل با بیان اینکه وزارت خارجه ما بعد از هشت نه ماه سفارت ما در دهلی بی سفیر گذاشته است گفت:  یک تیغه این قیچی تحریم و یک تیغه دیگر ول انگاری فرهنگی است گفت: این ول انگاری رسانه ای مکمل تحریم هاست و خط و برنامه را برای اتفاقات دیماه ۹۶ فضای مجازی می داد و فضای مجازی پیوست تحریم اقتصادی است.

وی ضمن بیان اینکه دشمنان می دانند تا وقتی حججی از دل جامعه در می‌آید این انقلاب مدافع دارد گفت: کاری کنیم ریشه ایمان در ملت بسوزد و در خصوص مسائل اخلاقی و جنسی چه کارهایی که نمی کنند و همه اینها روی برنامه است.

حداد عادل ضمن اشاره به اینکه رییس جمهور می گوید قیمت دلار جنگ روانی است گفت: آیا راهش این است که جلوی این فضای مجازی را باز بگذاریم؟

وی تاکید کرد: در عین حال که انتقاد از دولت را حق خود و مفید می دانیم ولی باید مسیری انتخاب کنیم که اگر به ناکارآمدی و سوء تدبیر دولت انتقاد داریم شیوه انتقادمان به نفع آمریکا نباشد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه مدل مدنظر آمریکا برای ایران عربستان سعودی است گفت: آمریکا یک گاوداری شیرده در منطقه می خواهد و آمریکا از اینکه یک شیر در منطقه پیدا شده ناراحت است.

حدادعادل با بیان اینکه راهی جز وحدت برای انتخابات نداریم اظهار داشت: دوستان ما اتفاق نظر دارند بر اینکه نباید فهرست های متعارض متعدد بدهیم و امیدواریم به ما در آن اندازه بینش و بصیرت دهد که بازی برده را نبازیم.

وی با اشاره به جبهه نیروهای انقلاب گفت: دنبال وحدت راهبردی نیروهای انقلابی هستیم. سعی ما تامین این وحدت است و گام هایی هم برداشته شده و این وحدت دور از دسترس نیست.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به برنامه‌های این جبهه برای انتخابات خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با وحدت عملکرد مثبتی در انتخابات داشته باشیم و قطعاً تلاش می‌کنیم تا در جمنا شکافی صورت نگیرد و یک لیست واحد از جمنا صادر شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون نسبتش با مدیر شبکه سه سیما، اظهار داشت: علی فروغی رییس شبکه سوم سیما از قوم و خویشی بنده استفاده نکرده و من دخالتی در انتخاب او نداشته ام. پسر باجناقم رییس شبکه سوم سیما است، وی قبل از آن که به این سمت برسد چند سال رییس بسیج صدا و سیما بوده و به صراحت عرض می‌گویم که نه روح بنده از این که ایشان رییس بسیج شده باخبر بوده و نه من مطلقا اطلاع داشتم که می‌خواهند او را رییس شبکه سه بکنند و از این موضوع اطلاعی نداشته و دخالتی هم نداشته‌ام.

وی افزود: حتی فرزند من که سنش به آقای فروغی نزدیک‌تر است خبر نداشته که تصمیم گرفته اند فروغی را رییس شبکه سوم کنند، اما برنامه دشمن در فضای مجازی این است که همه ما را بدنام کند. افتخار ما این است که فرزندانی تربیت کنیم که به نظام خدمت کنند و باید هنرمان این باشد.

حدادعادل تصریح کرد: متأسفانه در فضای مجازی عده‌ای از خودی‌ها هم فریب دشمن را خورده‌اند و به نفع دشمن بازی می‌کنند که نمونه آن اتهام‌زنی کذب به مسئولان است، لذا فضای مجازی یک اهرمی در دست دشمن است.

وی تغییر ذائقه فکری مردم را از اهداف بلندمدت دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن می‌خواهد با مدیریت افکار عمومی می‌خواهد جنگ روانی راه بیاندازد و متأسفانه رئیس‌جمهور اقدامی خاص برای خنثی کردن این پروژه دشمن انجام نداده است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب  یکی از معضلات و عادت‌های ناپسندیده دولت را عزل مدیرانی دانست که با آمدن دولت‌ها کنار گذاشته می‌شوند و گفت: این تغییر و تحولات مدیریتی به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که هرکس از بیرون می‌بیند فکر می‌کند در کشور انقلاب شده در صورتی‌که یک بار انقلاب شده و دولت‌ها بهتر است در ابتدای به دست گرفتن قدرت، مدیران باسابقه را که تجربه کار در دولت‌های پیشین را دارند، ‌کنار گذاشته نشوند.

وی با اشاره به جریان طرفدار غرب در کشور با بیان اینکه زمانی این جریان می‌گفت ریشه حل مشکلات اقتصادی در مذاکره با غرب است، تصریح کرد: امروز هم دوباره تبلیغ می‌کند که قدرت موشکی را کنار بگذاریم و از تحولات منطقه کنار بکشیم و سپس دوباره مذاکره کنیم اما مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود، زیرا در برجام هم تجربه مذاکره داشتیم و آخر آن را مشاهده کردیم پس اگر موشک‌هایمان را کنار بگذاریم آن‌ها حقوق بشر را بهانه می‌کنند.

حدادعادل یکی از راه‌های مقابله با تحریم را اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف محقق می‌شود و اصلاح الگوی مصرف هرگز با حرف به نتیجه نمی‌رسد، بلکه باید دولت کاری کند تا جامعه در واقعیت به آن عمل کند.

وی درخصوص قانون منع به‌کارگیری قانون بازنشستگی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند که من و آقای ولایتی صاحب مشاغل متعددی هستیم، اظهار داشت: بهتر است همین افراد که تا سال قبل مشاغل ما برایشان مهم نبود کمی انصاف را رعایت کنند و دروغ نگویند. من فقط از دانشگاه تهران حقوق می‌گیرم و فعلا مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نشده‌ام و اگر این قانون شامل من هم شود، من از آن تبعیت می‌کنیم.