شناسهٔ خبر: 152027 - سرویس پارلمان شهری
منبع: ایسنا

محدوده طرح ترافیک افزایش خواهد یافت/ بازنشسته‌های شهرداری می‌توانند مشاور شوند

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: در قانون منع به کارگیری بازنشستگان بندی دارد که می‌توان از تجربیات بازنشستگان به عنوان مشاور استفاده کرد.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در پایان صد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز مراسم تحلیف شهردار تهران برگزار شد و سوگندنامه توسط شهردار قرائت شد.

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه به مناسبت هفته بسیج سردار محمدحسین یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران در صحن شورا حضور پیدا کرد و گزارشی از آخرین اقدامات را ارائه کردند.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در ادامه اصلاحیه لایحه حفظ و گسترش باغات تهران در دستور کار قرار گرفت که کلیات آن به تصویب رسید و اعضا پیشنهاداتی را در این خصوص ارائه دادند و با توجه به اینکه وقت شورا به اتمام رسیده بود قرار شد پیشنهادات در جلسه بعد مورد بررسی قرار بگیرد.

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در این لایحه نرخ جریمه قطع درختان افزایش یافته است، گفت: نرخ‌ها افزایش نیافته بلکه آخرین نرخ جریمه قطع درختان مربوط به سال ۹۴ است و این لایحه از سال ۹۸ در صورت تصویب نهایی لازم‌الاجرا خواهد بود.

وی درباره اجرای برنامه سوم نیز اظهار داشت: برنامه سوم شهرداری تهران به شورای شهر ارسال شده است و ایرادات آن احصاء شده و اعضا پیشنهاداتی نیز در این خصوص ارائه دادند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر برنامه پنج ساله سوم شهر تهران در حال ویراستاری است و سپس در کمیسیون‌های مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد که آن در صحن علنی شورا نیز بررسی خواهد شد.

هاشمی گفت: یکی از دلایلی که تاکنون برنامه سوم را دریافت نکرده‌ایم بررسی این برنامه توسط حناچی شهردار جدید تهران بود تا نظرات خود را در این خصوص ارائه دهد.

وی بیان داشت: در جلسات بررسی برنامه حناچی معاون شهردار بود و حضور داشت و به این برنامه آگاه است ولی باید اولویت‌های اول مشخص شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره افزایش محدوده طرح ترافیک و حذف زوج و فرد نیز گفت: محدوده طرح ترافیک قرار است از سال آینده گسترش یابد و شهروندان باید در سامانه تهران من ثبت‌نام و هزینه حضور در این محدوده‌ها را با توجه به معضل آلودگی هوا پرداخت کنند.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا بازنشسته‌های شهرداری حکم مشاوره می‌گیرند، گفت: در قانون منع به کارگیری بازنشستگان بندی دارد که از تجربیات بازنشستگان به عنوان مشاور استفاده شود ولی نمی‌توانند عضو هیأت مدیره باشند. اگر کسی خارج از قانون عمل کند باید با آن برخورد شود.