شناسهٔ خبر: 152025 - سرویس جامعه
منبع: خانه ملت

خدمات فرهنگسراها همسو با نیاز جامعه ترسیم شود

فاطمه ذوالقدر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه بهای خدمات فرهنگسراها در تناسب باآموزشگاه های آزاد به مراتب باصرفه تر است،گفت: مقابله با بحران و تهاجم فرهنگی تحمیلی بر کشور نیازمند تقویت ارزش ها، هنجارها، باورهای کشور است.

به گزارش «نماینده» سیده  فاطمه ذوالقدر درباره وضعیت  ارائه خدمات فرهنگسراهای  کشور در حوزه هنر، گفت:فرهنگسراها از جمله زیر ساخت های مهم فرهنگی کلان شهر تهران محسوب می شوند که در کنار احداث مراکز آموزشی، کتابخانه ای و سرای محله در پویایی فرهنگی جامعه نقش موثری دارند و با توجه به اینکه یکی از وظایف شهرداری تهران توجه به امور فرهنگی است، فرهنگسراها به عنوان یک پایگاه فرهنگی بخشی از این مسئولیت فرهنگی را اجرایی می کند.

 نماینده  مردم تهران درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به گستره شهر تهران و تراکم جمعیت در آن شهرداری تهران باید بیش از پیش به تقویت و توسعه فرهنگسراها به لحاظ زیرساختی و امکانات و به لحاظ خدمات اجتماعی و فرهنگی تمرکز داشته باشد.

 وی ادامه داد: باید در نظر داشت که بحران فرهنگی و تهاجم فرهنگی تحمیلی بر کشور نیازمند تقویت ارزش ها، هنجارها، باورها با ابزار آموزش است که در این امر با همت مسئولان باید به مراکز فرهنگی و برنامه های آنها بیشتر توجه شود.

 ذوالقدر افزود: خدمات خوب و قابل توجهی در قالب برگزاری مراسم ها، جشن ها، نمایشگاه آثار هنری، کتابخوانی، کلاس های هنری و کارگاه های آموزشی و مشاوره ای و بعضا فعالیت های ورزشی در  فرهنگسراها  برگزار می شود که به لحاظ قیمتی نسبت به آموزشگاه های آزاد به صرفه تر هستند اما با توجه به مشکلات اقتصادی موجود کنونی  امکان بهره گیری از خدمات فوق فرهنگسراها برای بسیاری از خانواده ها میسر نیست.

  افزایش کارآیی فرهنگسراها نیازمند اقداماتی دو سویه

 وی ادامه داد: برای افزایش کارایی فرهنگسرا نیاز به اقدامی دو سویه است به نحوی که هم ارائه خدمات متناسب با نیاز جامعه در فرهنگسراها باشد و آنها به لحاظ تعداد و سطح دسترسی برای شهروندان بیشتر شود و برای ارائه خدمات در روزهای تعطیل باید به لحاظ نیروی انسانی افزایش داشته باشند.

ذوالقدر افزود: برنامه ها و کلاس ها و کارگاه های آموزشی متناسب با نیاز هر منطقه تعریف شود و از سوی دیگر مخاطبان آن که بیشتر دانش آموزان و نوجوانان و خانواده ها هستند، تشویق و ترغیب برای استفاده از خدمات فرهنگسراها شوند  و در این راستا، تعامل هرچه بیشتری میان مدارس و فرهنگسراها برای تکمیل موضوعات آموزشی و مهارت آموزی دانش آموزان باید شکل بگیرد و گسترش یابد تا فرهنگسراها با توجه به امکاناتی که در اختیار دارند، بهتر و مطلوب تر خدمات دهی به شهروندان داشته باشند.

بهای  خدمات فرهنگسرها در تناسب باآموزشگاه های آزاد به مراتب باصرفه تر است

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه  بهای  خدمات فرهنگسرها  در تناسب باآموزشگاه های آزاد به مراتب با صرفه تر است یادآور شد:  مقابله   با بحران و تهاجم فرهنگی تحمیلی بر کشور نیازمند تقویت ارزش ها، هنجارها، باورهای کشور است.