شناسهٔ خبر: 151786 - سرویس مجلس
منبع: میزان

تعدیل احتمالی همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جدی‌تر شده است

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال تعدیل همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمالی است که در شرایط فعلی جدی‌تر شده است.

به گزارش «نماینده» حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، با اشاره به ناتوانی اروپا از ثبت سازوکار مالی و سرونوشت برجام، گفت: به واقع این مجموعه دستگاه‌های نظام هستند که در مورد آینده برجام تصمیم می‌گیرند.

وی ادامه داد: البته مجموعه نظام تصمیمی که در قبال برجام می‌گیرد فقط منتهی به این موضوع نخواهد شد و مسائل مربوط با منافع ملی هم در این تصمیم مد نظر قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر سازوکار عملی بین ایران و اتحادیه اروپا در قبال اجرای برجام شکل نگیرد، جمهوری اسلامی ایران رفتار افراطی نخواهد داشت چرا که ما معتقدیم عصر افراط‌گرایی در دنیا امروز رو به پایان است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: البته احتمال تعدیل همکاری‌های ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی احتمالی است که در شرایط فعلی جدی‌تر شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اتحادیه اروپا سیاست صبر و انتظار را در پیش گرفته است و اروپایی‌ها معتقدند که برجام دوباره باید از ناحیه امریکا ترمیم شود؛ بنابراین موضوعی که اروپایی‌ها بر روی آن حساب باز کرده‌اند تغییر نگرش سیاستمداران افراطی امریکاست.