شناسهٔ خبر: 151738 - سرویس مجلس
منبع: ایسنا

ابراهیمی: استفاده از کهنسالان فرصت‌سوزی در کشور است

ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس گفت: اگر دولت‌ها رعایت می‌کردند و نظام اداری کشور طوری حساب‌شده عمل می کرد که وقتی کسی بازنشسته می‌شود، رسماً و به طور واقعی بازنشسته شود اصلا احتیاجی به تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان نبود.

به گزارش «نماینده» علی ابراهیمی در مورد موانع جوان‌گرایی و حضور افراد کهنه‌کار در امور اجرایی با وجود تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، استفاده از کهنسالان را فرصت سوزی در کشور دانست و اظهار داشت: ما در حال هدر دادن انرژی، انگیزه و خلاقیت در این کشور هستیم. ای کاش این قانون هیچ استثنائی نداشت. کاش در این مملکت به سمتی برویم که بگویند افراد از یک سنی به بعد فقط می‌توانند در زمینه مشاوره فعالیت کنند نه کار دیگری.

ابراهیمی در مورد کیفیت رسیدگی افراد چندسِمَتی به کارهایشان گفت: درصد رسیدگی‌ این افراد به کارهایشان به نسبت تعداد سمتی که دارند، کم‌تر می‌شود. مثلا کسی که ۱۰ سمت دارد به هر کدام از مسئولیت‌هایش بیش از ۱۰درصد نمی تواند برسد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما متاسفانه عادت کرده‌ایم که سعی کنیم شعارها و تأکیدات مقام معظم رهبری را صرفا تکرار کنیم. اما در عمل هیچ اتفاقی نمی‌افتد. وقتی رهبری در مورد جوانگرایی تأکید می‌کنند واقعیت این است که ما باید در حد اعلاء زمینه‌سازی استفاده از جوانان را فراهم و در مقام عمل نیز اقدام کنیم. این قانون تقریبا یک فتح بابی شد تا شاید نیاز باشد که حوزه‌های شمولیت این قانون را افزایش دهیم.